RSS

Zaloguj się

Ganguro Ganguro

Dodano: 2011-08-17 18:03    przez: Little     Skomentuj: (63)

+ - Nie rozumiem Ocena: 239 (272) Niezrozumiałe: 3        

Ganguro - w Polsce znane jako "plastik"

0000-00-00Ganguro (jap. ガングロ dosł. "czerń na twarzy"?) - subkultura popularna wśród młodych kobiet w Japonii. Podstawowe cechy tego wizerunku to tlenione włosy i opalenizna. Styl ten największą popularnością cieszył się około 2000 roku, jednak do dzisiaj możemy spotkać kobiety ubierające się zgodnie z jego wyznacznikami. Centrum mody ganguro są dwie dzielnice Tokio - Shibuya i Ikebukuro.




Dziewczyny na obrazku pochodzą z anime Durarara!

Fandemot nie ma na celu obrażać ów subkultury, a zademonstrować to jak część społeczeństwa wrzuca wszystko do "jednego worka", nie znając się na tym za bardzo.


Kilka zdjęć:

http://www.obmawiamy.pl/wp-content/uploads/2009/07/ganguro-makijaz-425x566.jpg   http://2.bp.blogspot.com/-XgDqYOOhWWs/TaxOW7oOyHI/AAAAAAAAAo8/FZeeCA5vzK8/s1600/ganguro_19.jpg



Komentarze Komentarze

Koktisch 2011-08-17 18:06
Zgłoś   Ocena: 2 ( 6 )
Jeden z ciekawszych demotów dzisiaj,mogę dać tylko plusa.
Kuniki 2011-08-17 20:34
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Zgadzam się z tobą ! Plusik
ABC1234567890 2011-08-17 18:08
Zgłoś   Ocena: 0 ( 6 )
jak dla mnie to mało one mają wspólnego z naszymi "plastkiami" jak to określasz
Little 2011-08-17 18:12
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
W wyjaśnieniu dodawałam zdjęcia do innych "pań" należących do tej subkultury jednak nie działają. Przynajmniej mi. (Teraz to odkryłam, więc przepraszam )
Alira 2011-08-17 18:18
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
Spokojnie, działają. Po prostu po "http" należy dopisać dwukropek, który jakoś zawsze wyrzuca przy klikaniu na linki w wyjaśnieniu.
ABC1234567890 2011-08-17 18:21
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
ależ ja doskonale wiem bez twoich zdjęć o kogo chodzi, co prawda z wyglądu trochę ale prawdziwy plastki to przede wszystkim dawanie dupy nażelowanym gościom w sportowych samochodach ogólnie szmaciarski styl bycia itp. itd. a to są po prostu małolaty co się dziwnie ubierają i malują bo taka moda więc raczej słabe porównanie
Little 2011-08-17 18:27
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Tak. Ale jednak Polak który pierwszy raz zobaczy osobę, która wygląda jak Ganguro, i tak pomyśli że jest ona "plastikiem".

Edit: Nieznający się Polak *
Ashtrayu 2011-08-21 16:15
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Patrząc po mangach typu Nana(chociaż Hatchi jest kogal), to fragment o podejrzanych romansach także w przypadku Ganguro się sprawdza. Wiele licealistek jest podrywanych przez 30letnich biznesmenów lecących na uczenniczki.
HYnO 2011-08-17 18:24
Zgłoś   Ocena: 6 ( 6 )
Ale jedno i drugie jest straszne...

軽音部よ永遠に! =^ω^=
ABC1234567890 2011-08-17 18:27
Zgłoś   Ocena: 2 ( 4 )
można wybaczyć u nich w kraju to akurat rozumiem, przez całą młodość muszą chodzić w tych samych co wszyscy mundurkach i z tego biorą się te wszystkie ich dziwne mody
HYnO 2011-08-17 18:34
Zgłoś   Ocena: 1 ( 5 )
Osobiście nie wiem, co złego jest w chodzeniu w jednakowych mundurkach...

軽音部よ永遠に! =^ω^=
ABC1234567890 2011-08-17 18:41
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
ja też, no ale wiadomo u nich jest "trochę" inaczej ze wszystkim
HYnO 2011-08-17 18:50
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Japończycy nie są tacy dziwni... ^^

軽音部よ永遠に! =^ω^=
Afbuster 2011-08-17 19:05
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
To, że są jednakowe. Wystarczający powód by uznać mundurki za zło.
HYnO 2011-08-17 19:12
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
O to chodzi...
Brak logicznych powodów, żeby uznać jednakowe mundurki za coś złego...

軽音部よ永遠に! =^ω^=
ABC1234567890 2011-08-17 19:29
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
a czy musi być coś złego? rzecz wiadoma od dawna młodzież musi się przeciwko czemuś "zbuntować"
HYnO 2011-08-17 20:07
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Właśnie o to chodzi, że nic złego nie ma... ^^

軽音部よ永遠に! =^ω^=
envyiroza 2011-08-18 21:17
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Wy tak to postrzegacie, ale spójrzcie na tą sprawę oczami Japończyków. Oglądał "Vampire Princess Miyu"? Tam występuje epizod, gdy bohaterka jest upominana za noszenie koka. W Japonii uczniowie mają być i-d-e-n-t-y-c-z-n-i! Tu nie chodzi o mundurki. Tu chodzi o praktycznie Wszystko! Dlatego uczniowie się buntują i dostają odpałów w życiu "po szkolnym"
HYnO 2011-08-19 13:48
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
W tym, że mają być identyczni też nie ma nic złego... ^^
Nie ważne, czy w Japonii, czy w Polsce, czy gdziekolwiek indziej...

軽音部よ永遠に! =^ω^=
Afbuster 2011-08-17 19:38
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
To że są jednakowe JEST logicznym powodem. Tak samo jak to że ich noszenie jest (w niektórych szkołach) obowiązkowe. Wymuszanie czegokolwiek na kimkolwiek jest złem samym w sobie. Jestem wolnym człowiekiem i mam prawo nosić to co chcę.
ABC1234567890 2011-08-17 19:40
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
"Jestem wolnym człowiekiem i mam prawo nosić to co chcę" widzę że pan w temacie i też przechodzi młodzieńczy bunt
Afbuster 2011-08-17 19:42
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Hm...? To proste stwierdzenie. I prawdziwe. Wolność człowieka chyba nie jest czymś przestarzałym, nieprawdaż?
ABC1234567890 2011-08-17 19:44
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
wolny to możesz być mieszkając w dżungli z dzikusami ale tutaj żyjesz w społeczeństwie
Afbuster 2011-08-17 19:45
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Jedno nie wyklucza drugiego.
ABC1234567890 2011-08-17 19:47
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
kłopot w tym że tak, i prędzej czy później się o tym przekonasz
Afbuster 2011-08-17 19:49
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Jeśli z racji życia w społeczeństwie nie można być wolnym człowiekiem, to należy porzucić rzeczywistość. Taki bezsens jak ograniczanie wolności mogli wymyśleć tylko ludzie...
ABC1234567890 2011-08-17 19:52
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
zawsze możesz wyjechać w jakieś dzikie miejsce nie skalane dorobkiem cywilizacji, tylko czy jesteś w stanie zrezygnować z wygód jakie masz zagwarantowane z racji życia w cywilizowanym społeczeństwie
Afbuster 2011-08-17 19:54
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
W sensie uciekać od problemu? Wolę problem zignorować niż przed nim uciekać.
ABC1234567890 2011-08-17 19:59
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
jak masz 17 lat to możesz se ignorować ale dalej już raczej nie da rady
HYnO 2011-08-17 20:03
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Ja tam wolę rozwiązywać problemy... ^^

軽音部よ永遠に! =^ω^=
Aven 2011-08-17 20:38
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Ignorowanie problemu też jest uciekaniem od niego...
wolfang 2011-08-17 19:50
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
osobiście też nie uważam mundurki za dobry pomysł, ponieważ każdy z nas ma swuj własny styl a nikt nie lubi jak ktoś mu coś narzuca
Aven 2011-08-17 23:14
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Chodzenie do szkoły w mundurku, czy w czymś, co chcemy, by nazywano stylem..?
Jakie to w ogóle ma znaczenie?
Z drugiej strony, czasami strój po prostu musi być znormalizowany, tak jak w wielu zawodach.
HYnO 2011-08-17 19:58
Zgłoś   Ocena: 2 ( 4 )
Jeśli nosząc jednakowe mundurki, nie jesteś wolny, to znaczy, że wcale nie jesteś wolny... ^^

軽音部よ永遠に! =^ω^=
Aven 2011-08-17 20:54
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Święte słowa.
HYnO 2011-08-17 20:19
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Sądzę jednak, że resocjalizacja (tutaj: głównie w zakładach karnych i poprawczych) nie jest taka zła... ^^
Chyba, że proponujesz resocjalizację dla tych, którzy chcą się resocjalizować i karę śmierci dla tych, którzy nie chcą się resocjalizować... ^^

軽音部よ永遠に! =^ω^=
Maziu 2011-08-17 18:28
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Warto jeszcze dodac, ze zwykle towarzyszy im swąd spalonej skory oraz duszacy skelpu z kosmetykami... ;p
UmiUmi 2011-08-17 18:35
Zgłoś   Ocena: 3 ( 5 )
ej co ta blondynka ma z oczami.?
Uru. 2011-08-17 19:22
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Ale nie mogę pojąć, dlaczego jest tu kadr z jakiegoś anime, gdzie są one bynajmniej w wersji light, a nie ma normalnego zdjęcia.
Maziu 2011-08-17 19:33
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Bo gdyby bylo 'normalne' zdjecie [pokazcie mi 'jebn*ete' zdjecie], to by ludzie tu w poplochu pouciekali. Zreszta, spojrz w wyjasnienie.
rookie 2011-08-17 21:24
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
ciagle sie zastanawiam co ta blondyna ma z oczami o.O
HYnO 2011-08-17 23:04
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Może nie ma... ^^

軽音部よ永遠に! =^ω^=
akuma 2011-08-21 23:11
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ma oczka z guzików jak lalka-szmacianka.
Illidanna 2011-08-17 21:24
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
Właściwie to nie do końca tylko jasne włosy i opalenizna są cechami ganguro... jest to też bardzo jasno pomalowane oczy i usta, kolorowe paznokcie i biżuteria, często jest również masa kolorowych gwiazdek/serduszek/nalepek/obrazków na twarzy. No i kwiatki. Naszyjniki z kwiatami. Bluzki z kwiatami. Spódnice z kwiatów... A "plastik" jest od barbie - blond włosy, maaaaasa różowego, kozaki i mini, mocno pomalowane usta i rzęsy, często powiększony biust. To coś zupełnie innego.
Little 2011-08-18 09:52
Zgłoś   Ocena: -2 ( 2 )
Ależ oczywiście masz racje. Jednak jeśli kobieta z jasno pomalowanymi oczami i ustami, oraz z jasnymi włosami + opalenizna pokazałaby się na ulicy gdzieś w naszym kraju, prawdopodobnie i tak zostałaby określona przez większą część ludzi jako "plastik" czy "pokemon"...
Adrian13 2011-08-17 23:50
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
Plastik-fantastik ^^.
Aven 2011-08-18 01:01
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Czyli ustaliliśmy, że zamysł fandemota jest nietrafiony.
Atemi 2011-08-18 11:31
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
No i... Można powiedzieć, że to azjatycka wersja europejskiego "plastiku". : o
Aven 2011-08-18 11:58
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
No nie wiem, wspólne mają tylko pierwsze wrażenie, reszta cech znacznie je od siebie różni.
haletha 2011-08-18 12:18
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
To ciekawe, bo najpierw tak walczycie od tolerancje, a następnie sami śmiejecie się z Jednej z japońskich subkultur jaką jest ganguro. Czym tak w zasadzie różni się dziewczyna robiąca się na amerykankę (ganguro) od dziewczyn robiącej się na wiktoriańską damę (lolita)? I dlaczego ubieranie się w róż i kwiatki, biały makijaż i opalenizna miałyby być złe, skoro ubieranie się w kratkę z paskami, mnóstwo nie pasujących do siebie naszyjników i kocie uszka jest spoko i kól? Najpierw robicie demoty o tolerancję w tej okropnej Polsce, a na koniec jeszcze tyracie plastiki, jakby tylko wam, Otaku, wolno było mieć swój styl...
Little 2011-08-18 13:29
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Fandemot nie powstał w celu wyśmiania tej subkultury. Miał zademonstrować bardziej to jak poszczególni ludzie wrzucają wszystko do "jednego worka", nie znając się na tym za bardzo. Mimo wszystko nie dziwie się że fandemot jest odbierany tak jak jest...
Aven 2011-08-18 14:58
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Tak, nie jest to dziwne, gdyż w wyjaśnieniu nie zawarto: "Miał zademonstrować bardziej to jak poszczególni ludzie wrzucają wszystko do "jednego worka", nie znając się na tym za bardzo."
Little 2011-08-18 15:56
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Co prawda to prawda. Poprawiłam.
Aven 2011-08-18 20:01
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Skoro już wytknąłem, to i wypada coś więcej powiedzieć...

Dziękuję ^.^
Little 2011-08-18 21:15
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ja tam ogółem lubię jak ktoś uzasadni mi co się w np. takim fandemocie nie podoba ;P. Przynajmniej wiem jakich błędów na przyszłość nie powtarzać także przyjemność po mojej xD.
haletha 2011-08-18 22:19
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
Wątpię aby jakakolwiek część polskiego społeczeństwa poza otaku kiedykolwiek widziała ganguro, więc chyba nie mieli szansy ich pomylić z plastikami. Ale oczywiście pewnie tak właśnie by się mogło stać...
ABC1234567890 2011-08-20 07:40
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
lol "nikt poza otaku" uwierz mi że jest wielu którzy interesują się Japonią a na same anime reagują alergicznie i pewnie więcej wiedzą o ich modach niż przeciętny fan anime
InuKimi 2011-08-22 13:43
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
A jest jakaś różnica? Czy tylko taka, że to japonki? Zaczynam rozumieć o co chodziło z artykułem "Al Hail japan" w "Otaku" sprzed kilku numerów...
haletha 2011-08-29 16:46
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Racja, źle to wyraziłam, miałam na myśli ludzi ogólnie zainteresowanych Japonią, którzy o ganguro wiedzą nieco więcej.
Zywy 2011-08-21 10:44
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Ganguro gangurem ale czerń na oczach pani z lewej bezcenna xD Ona ma chyba wyższy Level
homurcia 2011-08-21 23:53
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Gdy je po raz pierwszy zobaczyłam w anime, byłam przerażona ich wyglądem... i chyba nadal jestem.
InuKimi 2011-08-22 13:41
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Może okrzykniecie mnie "nietolerancyjną" czy coś w ten deseń, ale dla mnie... Tak, Ganguro to plastiki. Wyglądają koszmarnie, całe różowiutkie, obwieszone czym się da, spieczone na solarium i z tlenionymi kudłami. O kilogramie szpachli na twarzy nie wspomnę.
Rozumiem, że w Japonii szkolnictwo wygląda jak wygląda, a wystające gwoździe są dobijane - jednak to co robią ze sobą te młode dziewczyny to dla mnie tylko i wyłącznie głupota. Są o wiele lepsze sposoby manifestacji swojej oryginalności.
Czy się różnią od naszych swojskich plastików? Tym, że są japonkami? Nie idealizujmy tego kraju.
envyiroza 2011-08-30 17:38
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Zgadzam się, ale jak ktoś nie ma wyobraźni to jak ma manifestować swoją odmienność?! Staje się Ganguro i zamienia się w jedną z tysięcy takich samych lalek


Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Wybierz kanał RSS:

Główna   • Poczekalnia   • Komentarze

Login:

Hasło: