RSS

Zaloguj się

Ta chwila, Ta chwila,

Dodano: 2012-05-24 08:52    przez: Luka     Skomentuj: (31)

+ - Nie rozumiem Ocena: 120 (160) Niezrozumiałe: 0        

Ta chwila, - gdy zakończenie anime okazuje się być w połowie mangi.

Źródło: Sasameki Koto.

0000-00-00Wiele anime jest właśnie tak robionych, co wydaje się mało przemyślane. Zazwyczaj ostatni odcinek niszczy całą serię.
Przykład z obrazka? Cóż, Sasameki Koto ma 13 odcinków, jednakże widz oglądając to, czeka na jakiś szczęśliwy koniec, a otrzymuje to samo, co było na początku, czyli nic. *spoiler* Bohaterki do końca anime nie wyznały sobie miłości... */spoiler* W mandze jednak zaszło to o wiele dalej i koniec był szczęśliwy i zupełnie wyczerpujący i zamykający serię. Cóż, zabawne jest to, że nie ma co liczyć na kolejny sezon tego anime i musi wystarczyć manga...

Kolejny przykład? Pandora Hearts. Tu twórcy zabawili się jeszcze lepiej, bo koniec z anime nie miał nic wspólnego z mangą. Smutne... I cóż, tu też nie zapowiada się na kolejny sezon.

Jak już wspomniałam... Naprawdę dużo serii jest tak traktowanych. Owszem, ma to zachęcić do sięgania po mangę, ale prawda jest taka, że nie wszyscy czytają mangi i oceniają później ogół serii tylko po (nieudanych często) anime...



Komentarze Komentarze

niebieskoooka 2012-05-24 09:19
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ueeee przypomniałaś mi o moim nieszczęsnym PH... jestem 3 rozdziały do tyłu, bo zawsze gdy włączam folder w którym owe rozdziały trzymam to komp mi się tnie :C (w inne foldery bezs problemu wchodzę)
Ivellius 2012-05-24 11:06
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
zgadzam się, denerwujące to jest a wszczególności gdy obejrzałem i przeczytałem BERSERK'a :/
Anonimka 2012-05-24 12:13
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Huh, zgadzam się. Nic tak bardzo nie niszczyło serii w mych oczach niż urywanie akcji i otwarte zakończenie (a w romansach brak wyznania/chociaż jednego pocałunku :s). Jeśli mam zamiar obejrzeć anime, czytam komentarze i jeśli przeważają te o "zjechanej końcówce" odpuszczam seans, żeby sobie nerwów nie psuć.

Tak ogólnie się przyczepię do podpisu: "Ta chwila" jest zbyt mocno równoznaczna z "To uczucie" i to mnie tak lekkawo odrzuca, ale plus idzie.
Luka 2012-05-24 12:38
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Faktycznie trochę jak to uczucie. D: Nie myślałam o tym, pisząc podpis, po prostu zawsze, gdy widzi się zakończenie, które nie jest satysfakcjonujące, nastaje taka dziwna chwila, ni to na przemyślenia, ni to na złość, każdy reaguje w sumie na to inaczej i coś takiego miałam na myśli. ^^'

Co do otwartych zakończeń... Cóż, jeszcze jak to wstęp do kolejnego sezonu to super, ale jeśli nie to... Ech... Szkoda słów. :C
Stokrotka 2012-05-24 13:05
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
"I cóż, tu też nie zapowiada się na kolejny sezon". I dobrze. Moim zdaniem anime Pandora Hearts było okropne. Tylko muzyka i seiyuu Rufusa przypadły mi do gustu. I się boję wyobrazić co by jeszcze te człowieki z Xebecu powymyślali na kolejny sezon...
schade 2012-05-24 13:22
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Manga Pandora Hearts jest dobra, niestety ekranizacja w porównaniu do jej poziomu spadła na łeb na szuję.
Stokrotka 2012-05-24 13:27
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Szuję?

Manga jest spoko, tylko rozdziały wychodzą zbyt rzadko. (do czego taki fan mang z Shounen Jumpa jak ja, jest nie przyzwyczajony)
spi 2012-05-24 14:20
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ale Ty ostatnio forsujesz to yuri.
Arisu 2012-05-24 14:48
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Sasameki troszku nudne było, ale obejrzałam bo senpai poleciła... I nie zapowiada się na kolejny sezon, bo może nieco przynudnawe było i nie sprzedałoby się?
Luka 2012-05-24 14:52
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Sasameki nudne? Kwestia gustu, jak dla mnie było całkiem przyjemne i zupełnie inne od wszystkich telenowelowych shoujo-ai, dlatego miało to swój urok... Manga i tak lepsza.
Arisu 2012-05-24 14:56
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Wybacz, ale wolę anime z większą dawką akcji. Sasameki dla mnie było za spokojne i prawie nic się nie działo. Przy openingu zasypiałam dlatego musiałam go przewijać...
Luka 2012-05-24 15:07
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Kwestia gustu, nie czepiam się o to, jednakże jako osoba, która widziała wiele anime, mogę śmiało stwierdzić, że anime z akcją jest wiele, a takich jak Sasameki - bardzo mało, co czyni je wyjątkowym.
Co do openingu... Cóż, lepiej słuchać wulgarnych piosenek, bo to taaaaakie modne, prawda?
Arisu 2012-05-24 15:23
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Również uważam to za kwestię gustu, ale nie każde anime z akcją zasługuje na uwagę. Jednak czasem przy takich których jak twierdzisz "jest mało" wszystko dzieje się tak powoli i jest tak mała dawka akcji, że momentami mam wrażenie iż wszelaka fabuła zanika.

Wulgarnych? Jeśli chodzi ci o rap to niestety jesteś w błędzie. Nie słucham rapu z wyjątkiem piosenki "Jestem bogiem" i kilku innych kawałków. Wolę rockowe brzmienia lub coś ogólnie bardziej żywego.
Luka 2012-05-24 15:30
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Fabuła jest, jednak trzeba ją widzieć. Takie anime nie są kolejnymi nudnym shounenami, w których tylko ciągle walczą bez celu, to jest akurat bardziej sielankowe, życiowe... Widziałaś jeszcze za mało anime żeby mieć porównanie i żeby doceniać takie serie. Nie masz jeszcze aż takich wymagań i łaknienia indywidualności w seriach.

... Nie chce mi się tego komentować... Naprawdę.
spi 2012-05-24 15:45
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
Nie jest to kolejny nudny shonen, bo to w tym wypadku (kolejny nudny) seinen. D:
Arisu 2012-05-24 19:22
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Aż zaplusowałam. Są nudne shouneny i seineny
darnek 2012-05-24 16:48
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Typowe miłosne shoujo-ai jakich pierdyliard manga może być fajne, ale nie wiem czy warto z nich robić anime (chyba że mają oryginalną fabułe)
Luka 2012-05-24 17:07
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Akurat to nie jest takie typowe shoujo-ai. Nie było tu smutnych wątków, dramatu (czyli tego, co w tego typu anime jest zazwyczaj na pęczki), a raczej lekka komedia, ot, odskocznia od tego powtarzającego się motywu. I mimo, że to nie było anime górnych lotów i nie wniosło do gatunku za wiele, to było bardzo przyjemne (pomijając zakończenie).
darnek 2012-05-24 17:21
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Właśnie shoujo-ai to albo słodzenie albo drama to jest to drugie, i w dodatku taka typowa kreska i jeszcze dotego niedopracowana i koślawa (chapter 3 drop 5/10)
kthxbai 2012-05-24 15:05
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Takie adaptacje to i tak zazwyczaj reklamy mangi tylko.
bokser98 2012-05-24 15:22
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Air Gear skończył się w 1/3 mangi i na dodatek porzucono kilka ciekawych wątków podczas serii TV. (A tak liczyłem na prawdziwą walkę Itsukiego z Sorą) Demot jak najbardziej zasługuje na plusa ;)
I jeszcze przykładem tego może być D.Gray-man ^^
Eliz1323 2012-05-24 21:11
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
W D.G-M ciężko byłoby zrobić zakończenie zgodne z mangą ^^
Gogettossj5 2012-05-24 17:08
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Tutaj rozważyć należy jeszcze jedną możliwość.
Czasem nie jest to zamierzony zabieg twórców a problem kasowy (o którym wspomniałem m.in w moim democie z Godannarem!) i wtedy nicu na to człek raczej nie poradzi, chyba że na naprawde inteligentny pomysł wpadnie, by z kryzysu wyjść.
Nie mniej jednak demot porusza całkiem znany problem więc ocena pozytywna będzie.
Conan 2012-05-24 17:21
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
taka ło ta chwila
darnek 2012-05-24 17:23
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Twórcy Bakumana cytat uproszczony:"Mamy w dupie anime, nas obchodzi tylko manga"
atarashi 2012-05-24 18:22
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
To faktycznie często zjawisko. Oglądałem już mnóstwo anime, które były znacznie skrócone w stosunku do mangi.

Chociażby taka fajna seria jak Suzuka. Wiadomo na jakim etapie relacji skończyło się anime w stosunku do mangi.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3203

Zresztą jest również bardzo dobre anime o nazwie Aishiteru ze Baby.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1648

Manga pokazuje znacznie dalsze losy głównych bohaterów, niż ma to miejsce w anime.

Oczywiście takich przykładów mógłbym podać o wiele więcej.

Na przykład Elfen Lied, Deadman Wonderland, Claymore, Sekirei, D-Gray Man, Pandora Hearts, Berserk i wiele innych.

Oczywiście to nie jest tak, że ostatnie odcinki były jakieś słabe. Były całkiem fajne, ale kontynuacji nie robili, więc anime pod względem fabularnym jest mniej wartościowe od tych mang.
xsebastianx43 2012-05-24 18:42
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nom żadko które anime jest identyczne jak w mandze (:
skinnybones 2012-05-24 19:24
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
*rzadko
Sadako 2012-05-24 19:00
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Elfen Lied.
Najlepszy przykład.
Gavron88 2012-06-12 13:45
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Według mnie, najlepszym przykładem były "Shaman King" oraz "Soul Hunter". W obu seriach w animowanej adaptacji urywano akcję w połowie i dorabiano zakończenia(chociaż w przypadku "Shaman King" wyszło to na dobre, bo twórca mangi miał kilkuletni przestój).
kicia030393 2013-01-04 02:33
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Oj tak... Shaman King w ogóle nie ma jakby zakończenia ;/ A np High school of the dead ? ;/ Jest urwane po 12 odcinkach, a manga ciągnie się o wile dalej, i nadal wychodzi. Tak wiele wspaniałych anime nie ma kontynuacji, jest tylko reklamą dla mang :((


Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Wybierz kanał RSS:

Główna   • Poczekalnia   • Komentarze

Login:

Hasło: