RSS

Zaloguj się

Czasem trzeba się dwa razy zastanowić Czasem trzeba się dwa razy zastanowić

Dodano: 2012-04-24 16:11    przez: mekuri     Skomentuj: (203)

+ - Nie rozumiem Ocena: 113 (163) Niezrozumiałe: 2        

Czasem trzeba się dwa razy zastanowić - zanim postanowimy spleść ze sobą dwa różne wątki.

Źródło: nyanyan.mangowe.pl

0000-00-00Obrazek z nyanyana. Podkradłam nie zważając na prawa autorskie, ale nie mogłam się powstrzymać >D



"Literatura pozwala poznać i lepiej zrozumieć minione wieki. Rozważ słuszność tego stwierdzenia ilustrując argumenty przykładami literackimi". Właśnie tak brzmiał temat rozprawki na teście gimnazjalnym. A co my tu mamy ? Przykład Z Hetalii, która tyle ma do literatury co piernik do wiatraka. Co jak co, ale gimnazjalista piszący test powinien umieć odróżnić literaturę od dzieł 'pozaliterackich'.

Co do tych wątków: czasem na siłę staramy się łączyć wszystko z mangą / anime. Ot, na przykład: pisząc wypracowanie z Historii o czasach wiktoriańskich czerpiemy informacje z Kuroshitsuji, opisując przebieg drugiej wojny Światowej - z Hetalii itp. Ale czasem lepiej sięgnąć bo bardziej wiarygodne źródła.


Na koniec pozwolę sobie zacytować pewnego nyanyanowicza:
'To już nawet nie jest "bycie mangowcem". To jest bycie idiotą'





~~~~~
*- wybaczcie pisanie w liczbie mnogiej, ale miałam na myśli ogół



Komentarze Komentarze

caramella 2012-04-24 16:16
Zgłoś   Ocena: 19 ( 19 )
żal mi było punktów na teście, żeby pisać o Hetalii
kthxbai 2012-04-24 16:19
Zgłoś   Ocena: 10 ( 10 )
Nie wierzę, że ktoś coś takiego odwalił.
cookiejunkie 2012-04-25 13:17
Zgłoś   Ocena: 8 ( 8 )
Widziałam osoby które w każdym możliwym wyprocowaniu podawały przykłady z mang. Dla mnie przesada.
Sadako 2012-04-24 16:19
Zgłoś   Ocena: 8 ( 10 )
... Naprawdę ktoś jest na tyle głupi, żeby na tak banalny temat rozprawki podawać hetalię?
also "trzecio klasisto" xD
shinotoge 2012-05-13 20:53
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
"Trzecio GIMNAZJALISTO"! Nie mylmy pojęć! Cokolwiek oznaczają.
Sadako 2012-05-14 20:54
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Chodzi o spację, nie o szkołę ;p
shinotoge 2012-05-16 19:07
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Mnie chodziło o to, że tak właśnie napisał ów geniusz.
Luka 2012-04-24 16:27
Zgłoś   Ocena: 7 ( 13 )
Współczuję ludziom, którzy poza animu i mango nie znają niczego innego, by móc o tym pisać na rozprawce... Jestem zażenowana poziomem fandomu. :C
Rozumiem jeszcze gdy można się do czegoś takiego odnieść i jest to na miejscu (czasem i mi się to zdarzało, ale żeby nie tracić punktów, bo nie wszyscy to znają, musiałam podawać naprawdę masę argumentów, że to akurat pasuje do treści)...
Fenoriel 2012-04-24 16:30
Zgłoś   Ocena: 3 ( 5 )
Słyszałam od koleżanki, że jej koleżanka podała na tym No.6 Nie szkoda punktów? D:
Btw. Test był banalny :D
mekuri 2012-04-24 16:33
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Polski banał, Historia i Wos trochę gorzej.
Fenoriel 2012-04-24 17:07
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Dokładnie, historia mogłaby być prostsza... Dzisiejsza była trudniejsza od większości próbnych moim zdaniem.
bokser98 2012-04-24 16:35
Zgłoś   Ocena: 11 ( 15 )
Napisała tam o dwóch gejach rozwalających system?
IceTea 2012-04-24 16:56
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie wiem czy brać to jako urazę do No.6 czy jako żart.
(Zaraz zostanę z hejcona bo oglądałam i lubię No.6)
Moja koleżanka z harcerstwa która jest fanką yaoi mi to anime podłożyła.
bokser98 2012-04-24 17:36
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
To nie miała być obraza! Powiedziałem tylko jak jest ^^"
mekuri 2012-04-24 17:37
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
gdzieś już widziałam ten tekst o gejach... nyanyan ?
bokser98 2012-04-24 17:38
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie wiem, kolega mi ten tekst powiedział...
mekuri 2012-04-24 17:40
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
http://fandemonium.pl/13136/Zgadzacie_sie
lajlita 2012-04-24 17:44
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Miło mi, że jeszcze ktoś to pamięta :)
bokser98 2012-04-24 17:47
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nawet nie pamiętam, że napisałem tam komentarz xD (Ale ostatnio mi właśnie kolega ten tekst przypomniał jak już wspominałem)
IceTea 2012-04-24 17:47
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ja oglądałam No.6 tylko dla niego:
http://www.youtube.com/watch?v=TAvamJjb9zY
Maziu 2012-04-24 17:01
Zgłoś   Ocena: 5 ( 5 )
Chyba rozwalajacych cos innego... C:
Fenoriel 2012-04-24 17:08
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Podobno dokładnie tak.
Też to próbuje zrozumieć i nie daje rady...
bokser98 2012-04-24 16:31
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
Napisaliby tak tylko idioci co nie widzą świata poza M&A ;P
spi 2012-04-24 16:37
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
A ja dziś dostałem 4 ze szkicu interpretacyjnego z "Chłopów".
Co do demota: glhf
John_Miller 2012-04-24 16:38
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Ako anime je za kogoś literatura, to ja naprawdę nie mam pytań... BTW, historia bila je banalna :P
jagoda188 2012-04-24 16:45
Zgłoś   Ocena: 24 ( 24 )
aż mi się przypomniał mój test gimnazjalny *stare dzieje* i kolega, który mając za zadanie opisać na rozprawce jakąś parę literacką, opisał Hitlera i Stalina.. serio.
Arisu 2012-04-24 16:53
Zgłoś   Ocena: 6 ( 6 )
Chcę przeczytać jego pracę!
jagoda188 2012-04-24 17:00
Zgłoś   Ocena: 11 ( 11 )
ja też bym chciała.. *swoją drogą chłopak do tej pory ma polot do takich tworów..*
Arisu 2012-04-24 17:42
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Niech napisze mi jedną taką pracę
Drzewsko 2012-04-24 16:54
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
! XDDDDDD
envyiroza 2012-04-24 19:41
Zgłoś   Ocena: 4 ( 6 )
O.O Chciałabym ujrzeć miny sprawdzających ^ ^
jagoda188 2012-04-24 19:48
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
sądzę, że przymknęli na to oczy, bo jak by nie było to zdał.. *a że od urodzenia miał żółte dokumenty mu troszkę pomógł..*
Tasiek 2012-04-24 21:40
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Wygrał darmowe cycki :0
Drzewsko 2012-04-24 16:53
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
tak śmiechłem że aż dałem plusa
btw to podobno test gimbazjalny prosty w tym roku, a przynajmniej human, z tego co slysze
Fenoriel 2012-04-24 17:52
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Z Polskiego faktycznie bardzo prosty. Muszą być dobre wyniki żeby pokazać, że reforma działa! :D
Calsiphee 2012-04-24 18:35
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Jednakże czasem fajnie jest być rocznikiem eksperymentalnym:D Aaa, poza tym mnie bardziej podeszła historia, niźli zamknięte zadania z polaka.:3
Atsuko 2012-04-24 16:56
Zgłoś   Ocena: 5 ( 7 )
Moja koleżanka jako przykłąd z literatury w jakiejś rozprawce na poslki dała swoją ulubioną mangę, i dostała za to punkty, nauczycielowi się nawet podobało. Więc nie wiem czy to jest złe, jeżeli potrafi się napsiać o czymś jeszcze ;p
Aredhel17 2012-04-24 16:57
Zgłoś   Ocena: 1 ( 11 )
Manga jest formą literatury popularnej. Tylko u nas jest traktowana jako komiks. Nie widzę problemu używania tych bardziej ambitnych w pracach z polskiego. Sama kiedyś korzystałam z mangi mając do porównania kilka przykładów z literatury nie pamiętam już na jaki temat. Jeśli tylko pasuje to do kontekstu, jest tak samo wartościowe jak każda inna książka to w czym problem? Pomysł z Hetalią do takiego tematu faktycznie nienajlepszy, ale korzystanie z różnych form literatury chyba nie jest zakazane? ;P
lord_dredy 2012-04-24 17:11
Zgłoś   Ocena: 3 ( 7 )
Jestem za. Jeśli treść jest wartościowa to sposób przedstawienia jest mało istotny. Dość, że są mangi, które mają w sobie więcej mądrości niż niektóre książki, o filmach już nawet nie wspominając bo ostatnio najpopularniejsze są bardzo kiepskie. Denerwuje mnie tylko, że niektórzy mają straszną awersję do formy mangowej (komiksowej zresztą też, bo tu pewnie sytuacja wygląda podobnie) niezależnie od tego co ona sobą prezentuje i jak mantrę powtarzają, że to jest głupie. Nie wiadomo dlaczego, ale głupie i już!
Kimi 2012-04-24 17:24
Zgłoś   Ocena: -5 ( 7 )
Zgadam się z tobą. Ludzie myślą że jak ktoś czyta mangę to od razu jakiś obcy, członek sekty etc. a przez niektóre idiotyczne programy telewizyjne (np. detektywi) reportaże gazety itp twierdzą nawet że jesteśmy mordercami. Dlaczego jeśli tv jest o mandze to tylko żeczy ZUEEE ( sprawa sprzed kilku lat: dziewczyna zabiła się bo doczytała że jej ukochana bohaterka zginie) a o dobrych rzeczach jest baaaaaaaaaaaardzo rzadko ? Bo ludzie nie wiedzą co to naprawdę jest manga, boją się odkryć co to jest bo to ich od razu "zabije". Zaczyna mnie już to denerwować.
Drzewsko 2012-04-24 18:07
Zgłoś   Ocena: 8 ( 8 )
no chyba zyjesz 15 lat temu
Kimi 2012-04-24 18:17
Zgłoś   Ocena: -2 ( 2 )
nie, żyję w 2012r jednak często spotykam w tv że manga to zuooo wszelakie którego nie wolno czytać, ostatnio było w detektywach (z 2 miechy temu) że chłopacy zabijali bo coś tam doczytali w jakieś tam mandze, i od teraz mama mówi na mnie "morderca", w gazetach piszą że manga jest dla zboczeńców itp. po prostu brak mi słów
Drzewsko 2012-04-24 18:25
Zgłoś   Ocena: 7 ( 7 )
nie doszukuje sie takich rzeczy wiec sie z nimi nie spotykam
detektywi = wtf? xD to tak jakby doszukiwac sie prawdy zyciowej w 'ukrytej prawdzie' i 'trudnych sprawach'
Aredhel17 2012-04-24 18:27
Zgłoś   Ocena: 6 ( 6 )
To tam NIE MA prawd życiowych? o.O Moje życie legło w gruzach...
Kimi 2012-04-24 18:30
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
ale np mama obejrzała detektywów a znając mój charakter i to czego słucham (sory kiedy słuchałam Lp i Jeszce łagodnego to powiedziała że satanistka zostanę) i wiesz z tej troski żebym morderca nie została nie dawała mi kasy na mangę tylko sama muszę zbierać ale to minie tak jak z rockiem teraz jej się przyznaję że czasami słucham (łagodnego) metalu lub ostrego rocka (typu zetsubou billy) i ona na to nic
Drzewsko 2012-04-24 18:32
Zgłoś   Ocena: 5 ( 5 )
za moich czasow jak sie mialo 14-15 lat a sie chcialo sluchac ostrzejszej muzyki czy czytac 'brutalne komiksy' to przeciwni temu rodzice nie przeszkadzali, bo zwyczajnie nie pytalo sie ich o zgode, muzyke sie mialo w domu na sluchawkach, a na komiksy/gry to oczywista ze ze swoich pieniedzy sie kupowalo :v
ale ja sie nie znam bo ja jestem chlopcem wiec na pewno mnie zawsze mniej kontrolowali niz jakbym byl dziewczynka :d
Kimi 2012-04-24 18:37
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
tylko że u mnie jest tak chce tą koszulkę z L to mama powiedziała że mam uzbierać, to juz mam prawię całą kwotę, a jak będę chciała kupić to będzie A PO CO CI TO? NIE POTRZEBNE CI TO, KUP SOBIE COŚ DZIEWCZĘCEGO... i całą ochota na zbieranie znika...
Drzewsko 2012-04-24 18:42
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
no to jak strzelasz focha i ochota na kupowanie ci znika to nie wiem po co pretensje do innych :v trzeba sie zaprzec no, jeny, jak chcesz jakis gadżet (koszulka/figurka nikomu krzywdy prza nie robisz) to go chcesz, a nie
odrobinke stanowczosci ;f ja nie mowie zeby od razu sie glupio klocic czy cos, ale wytlumaczyc, a jak tlumaczenie nic nie daje to dopiero wtedy odpuscic, ale generalnie unikac sytuacji gdy musisz sie tlumaczyc, po prostu robic swoje
zreszta wlasnie o tym pisalem - chcesz cos kupic, to kupujesz.
Kimi 2012-04-24 19:04
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
no właśnie nie strzelam focha tylko mnie to denerwuję że najpierw "kupisz jak uzbierasz" oszczędzam chodzę z rozwalonymi słuchawkami nie kupię sobie gazety bo oszczędzam, a gdy uzbieram to jest A PO CO CI TO, WEŹ PRZESTAŃ Z TYM, NIE KUPISZ TEGO, KUP CO INNEGO.
Meiri 2012-04-24 19:05
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
To Twoje uzbierane pieniądzę, nie jej, więc sama decyduj co chcesz kupić.
Ritsuka 2012-04-24 18:35
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Masakra! No nie ! Musisz kupować mangi za swoje pieniądze 0.o Mówisz, że jest to kwestia Twojego charakteru... to może wypadałoby zachowywać się przyzwoicie przy mamie, żeby nie miała powodu do zmartwień, ne? ^^
Kimi 2012-04-24 18:39
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
I jeszcze to ze ubieram się na czarno, dla niej jet to "niedziewczęce jak na nastolatkę"
Ritsuka 2012-04-24 18:45
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Czarny ogólnie nie jest dziewczęcym kolorem. Prędzej kobiecym. Ale są przecież urocze sukieneczki w kolorze czarnym. Może wystarczy taką pokazać? Każdy rodzic marzy o tym by jego córeczka była idealna. Jest pewien okres w którym musi zrozumieć, że jego dziecko dorasta. Uwierz mi, dla nich jest to równie trudne co dla Ciebie^^
Kimi 2012-04-24 18:50
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
mamie pokazywałam goth suknie i stwierdziła że są ładne (cud) ale na razie chce mnie zmusić do bluzek koloru białego (nie nawidzę ich bo wyglądam w nich jak dziecko, do tego jeszcze przyciąga robale) ale na razie jest kompromis że bluzki na lato będą jano/ciemno szare
Ritsuka 2012-04-24 18:53
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Tylko w gotyckich sukniach raczej nie będziesz pomykała przy +25. Chodziło mi bardziej o ubrania codzienne (na przykład słodkie loli sukieneczki z kokardkami i plisami których jestem fanką^^) Najgorsze co możesz zrobić to się unosić i krzyczeć 'Ty mnie nie rozumiesz!'
Kimi 2012-04-24 19:10
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
nie no tak to tylko emo krzyczą^^ a co do sukni.... KAWAII
Meiri 2012-04-24 18:28
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Masz jakąś zacofaną matkę? Albo jakąś nieogarniętą... czerpać całą swoją wiedzę z telewizji naprawdę "dobrze" świadczy o człowieku. ^^
Kimi 2012-04-24 18:33
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
ale już mi mangi zakazywała kiedy usłyszała o dziewczynce która skoczyła przez okno bo "manga jej kazała" i nie ufała mi, ale potem weszła na wikipedię (na szczęście) i się na razie odczepiła. tylko czasami wali tekstem typu "na naukę nie masz czasu na "kuroszitsu" masz" denerwuje mnie to powoli
Suhi.chan 2012-04-24 18:37
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Zgadzam sie trochę z twą mamą.
Nie to że uważam m&a za niszczycielską maszynkę do prania mózgu, ale naprawdę, sięgnięcie po książkę nie boli.
Kimi 2012-04-24 18:41
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
No masz rację no ale zamiast tego "kuroszitsu" mogłaby normalnie powiedziec "manga" "Anime"
Suhi.chan 2012-04-24 18:44
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Ale pomyśl trochę. To i tak dobrze że pamięta nazwę jakiejś mangi którą czytasz.
A ty? Obchodzi Cię co twoja matka słucha, rozmawiasz z nią na ten temat, fundujesz jej płyty tego zespołu? (przykład).
Nope. Należy się cieszyć z tego co się ma.
Meiri 2012-04-24 18:38
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Dziwna jakaś albo Ty dajesz powody, by zabraniała. Mój ojciec ma do mnie zaufanie i wie, że nie jestem jakimś glonem, więc nie widzi w mangach jakiegoś zagrożenia (Ba... czasami ogląda ze mną). Wspiera moje zainteresowania, sam próbuje zrozumieć czemu to lubię itd.
Suhi.chan 2012-04-24 18:41
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Moja mama ze mną obejrzała Fullmetal Alchemist :v
W dodatku tak samo ma do mnie zaufanie...ba! Cieszy się że mam jakieś zainteresowania (tak, nie żyję tylko animó).
Meiri 2012-04-24 18:44
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
U mnie też się cieszy. :D Zresztą nie ograniczam się tylko do komiksów~
Kimi pokaż swojej matce, że nie jesteś odmóżdżonym bachorem i tyle, wytłumacz na spokojnie czym się interesujesz/dlaczego/ co lubisz w tym. Jesteście tego samego gatunku, na pewno jakoś się dogadacie.
Suhi.chan 2012-04-24 18:47
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
I użyj odpowiednich argumentów. Nie unoś się też z L. Naprawdę.
Aredhel17 2012-04-24 18:42
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
U mnie jest tylko tekst "Spoko, spoko przejdzie ci" xD W sumie po części mają rację, bo zwyczajnie brakuje mi czasu na oglądanie anime czy czytanie mang i przez to tracę "ciągoty" ku temu ;P
Kimi 2012-04-24 18:46
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Właśnie tylko że ja mamie opowiadam fabułę nawet czasami jakie są morały. Ale nie ona na słowo notatnik ŚMIERCI od razu że to jakieś satanizmy, nawet babcia powiedziała że to nic takiego kiedy pokazałam jej urywek. ale na razie jest spokój nawet mama sama znalazła mi tkz "zombie manhwę "( ta z ruchomymi scenami) i mi ją pokazała, (tiooo jeszcze chciała mi to pokazać o 4 rano jak po południ i miałam zawał z powodu tej manhwy)
Drzewsko 2012-04-24 18:48
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
wiesz no, moim zdaniem kiepski pomysl
mysle ze to naturalne ze jak podchodzisz do rodzica i mowisz mu 'mangi to nic zlego po prostu tutaj jest Notatnik Śmierci, o gosciu ktory wpisywal imiona ludzi do notatnika i oni zapierdalali deada po 40 sekundach wiec postanowil zostac bogiem' to ow rodzic sie lekko niepokoi
Kimi 2012-04-24 18:52
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
ale i tak powiedziałam że wolę "dobrego" bohatera a Raito dostał kare za swoje czyny
Aredhel17 2012-04-24 18:54
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Jak nie zapomnę reakcji moich rodziców na historię klanu Uchiha - "Nie no ładna patologia" xD Do dziś tata śmieję się z ich imion, ale nie żeby mi jakoś specjalnie dokuczyć tylko tak o! xD
Meiri 2012-04-24 18:49
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
To może... Twoja matka nie jest człowiekiem? Albo rzeczywiście jest zacofana (coś z czasów kamienia łupanego, kobietę za włosy i do jaskini).
Kimi 2012-04-24 18:51
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
nie no tak zacofana już nie jest, ale na szczęście znalazła dobre źródło wiedzy o mandze czyli wikipedię
Meiri 2012-04-24 18:52
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
Myślę, że najlepszym źródłem wiedzy jest własne doświadczenie.
Aredhel17 2012-04-24 18:55
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Wikipedia dobrym źródłem. *facepalm*
Kimi 2012-04-24 18:58
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
wiesz na pewno lepszym niż jakieś pseudo katolickie wywody w artykułach
Meiri 2012-04-24 19:01
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Czy Twoja mama jest jakaś niesamodzielna, by czerpać swoją wiedzę z wikipedii czy katolickich artykułów? Jak jakiś ksiądz napiszę, że ser to narzędzie szatana do kuszenia ludzi, to uwierzy?
Matko z córką... to ja mam jakiegoś nienormalnego ojca, że nie idzie jak owieczka za pasterzem ( A może to fakt, że jest ateistą)?
Aredhel17 2012-04-24 19:06
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ateizm raczej nie ma z tym nic wspólnego. Ja i moi rodzice jesteśmy wierzący i nigdy nie mieli problemów z tym, że interesuje się mangą, chociaż doskonale wiedzą jakie tematy się tam przewijają. Wszystko zależy od podejścia odbiorcy. Jeśli jest to czysta forma rozrywki to w czym problem? :)
Meiri 2012-04-24 19:10
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Jeżeli jej mama zabrania przez artykuły księży, to coś jest nie tak. Ślepa wiara w słowa duchownego, bo on przecież służy Bogu jest... nierozsądne i dziwne. o.O Mamy mózg nie tylko po to, by utrzymać fukcje życiowe.
Aredhel17 2012-04-24 19:14
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Zgadzam się. A przy okazji boli mnie też to, że przez jeden (czy kilka artykułów, nie wiem, nie interesowałam się zbytnio) jakiejś fanatyczki zszargana jest opinia wszystkich katolików. Ja np. tez postawionych w owym artykule nie popieram, szykana powinna iść w stronę konkretnego pisma i autora tekstu, a nie całej społeczności katolickiej. -.- No ale cóż wiele "true otaku" tego nie zrozumie.
Meiri 2012-04-24 19:18
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie uważam, że wszyscy katolicy są źli (chociaż moja matka podchodzi pod fanatyczkę, dlatego z nią nie mieszkam). :D Jeśli ktoś naprawdę wierzy i nie jest to coś pt."Rodzice kazali", to naprawdę podziwiam, ponieważ ja nie potrafię.
Szkoda, że ludzie tak łatwo idą za mediami i przestają sami myśleć.
Suhi.chan 2012-04-24 19:22
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Moja ciocia też podchodzi pod fanatyków katolicyzmu. Zasypia przy Radiu Maryja...
Aredhel17 2012-04-24 19:25
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Zawsze muszą być tacy, którym da się zrobić sieczkę z mózgu. Cóż faktycznie wiara do najprostszych rzeczy na świecie nie należy. Ale nie możesz się poddawać ;) Może w końcu przyjdzie taki czas, że będziesz potrafiła uwierzyć. Życzę ci tego z całego serducha ^^
Meiri 2012-04-24 20:14
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
To byłoby ciekawe, gdybym się nawróciła.
Tsukiakari 2012-04-26 20:21
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Twój tata ogląda z Tobą mangę? O.o
Stokrotka 2012-04-24 17:19
Zgłoś   Ocena: 5 ( 5 )
Ale manga to JEST komiks, a i również komiks jest formą literatury popularnej.
Aredhel17 2012-04-24 17:23
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Obecnie jest tak utożsamiana, ale przed II wojną światową miała formę rysunków nie komiksu. Dlatego np starsi w Japonii mangę kojarzą z humorystycznymi obrazkami, drzeworytami z okresu Edo, a nie typowym komiksem. ;) Przez słowo komiks miałam na myśli typową amerykańską formę, taki skrót myślowy ^^
mekuri 2012-04-24 17:27
Zgłoś   Ocena: 8 ( 8 )
ale zabiegi mające na celu wcisnąć wszędzie mangowe wątki zwykle są źle odbierane. Ot, skąd wiesz co sobie pomyśli osoba sprawdzająca te testy ?
Aredhel17 2012-04-24 17:33
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie mówię, że tak nie jest. Ale zastosowanie odpowiedniego opisu do słowa 'manga' może przekonać. Z resztą ja osobiście nie lubię wciskania wszędzie takowych wątków, czy zauważania przez otaku w zwykłych rzeczach czegoś mangowego. Czasem po prostu przykład z danej mangi wyjątkowo dobrze pasuje do tematu ;)
mekuri 2012-04-24 17:35
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
tu się z tobą zgodzę.
aczkolwiek Hetalia i literatura (ogółem historyczna)...
Aredhel17 2012-04-24 17:46
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Osobiście Hetali nie oglądałam, jednak widząc poziom wszelkich nyanów, fandemotów i całego fandomu Hetali (o tak czekam na shejtowanie mnie xD) mam wątpliwości co do wartości historycznej w tym anime i mandze.
Stellax3 2012-04-24 21:47
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Taa... jakieś 2 lata temu oglądałam i porzuciłam w trosce o zdrowie psychiczne.
Drzewsko 2012-04-24 18:13
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
no dokladnie :o co, wyrzuca takiego gimbuska z kółka wzajemnej adoracji hard-otaku, jeśli nawet do rozprawki na gimboteście nie wrzuci nawiązania do mangi? jakby nie mozna bylo po prostu sobie odpuscic i napisac normalnie o tych Krzyżakach czy Dziadach, zeby dostac te pare punktow bez zadnego kombinowania
Aredhel17 2012-04-24 18:16
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
"Nie napisałeś o Hetali?! No chyba cię pojechało chłopczyku. My się już z tobą nie bawimy!" --- nie bałbyś się takiego wykluczenia? o.O Lecisz hardcorem normalnie xD
Drzewsko 2012-04-24 18:26
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
codziennie mi grożą
mowia ze jestem zdrajca
skinnybones 2012-04-24 16:59
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
odkąd obejrzałam Hetalię jestem patriotyką, ajć~
.
.
.
a ja tam na swoim dawałam cytaty z "Chłopaki nie płaczą", a na próbnym podałam przykład z Kinga i polonistka mimo nieznajomości książki musiała mi zaliczyć xD
Conan 2012-04-24 17:08
Zgłoś   Ocena: 4 ( 8 )
trzecio gimnazjalisto? xD
jesteś w trzecim gimnazjum? xD
lolol~ ludzie tracą punkty, które w tym wypadku są dość cenne, byle pochwalić się swoim mangostwem, lol xD
Kimi 2012-04-24 17:08
Zgłoś   Ocena: -8 ( 10 )
jak można użyć hetalii, jak się jeszcze ma polski z nauczycielką taką jak mam ja ? przecież by wyśmiała nazwała od nienormalnych.
I jeszcze by było : JESTEŚ GŁUPIĄ, NIEWYCHOWANĄ, BEZCZELNĄ DZIEWUCHĄ (przy "dziewuchą" zaakcentować "ą")
Drzewsko 2012-04-24 18:14
Zgłoś   Ocena: 7 ( 7 )
wtf
Conan 2012-04-24 18:21
Zgłoś   Ocena: 3 ( 5 )
wtf
IceTea 2012-04-24 18:25
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Uuuaaaa...Współczuję.
Moja ukochana pani od polskiego mnie bardzo lubi :3
I jest jedyną miłą nauczycielka ;3 (Albo to ja jestem po prostu jej ulubioną uczennicą)
Nawet pochwaliła mnie za czytanie mang ;) "To świetnie, że jako jedyna z klasy czytasz coś poza lekturami" (oj, żeby tylko wiedziała co ja czytam...)>;D
---A tak poza moim głupim chwaleniem się---
Nie przejmuj się tą starą dziewuchąąą! xD
Kimi 2012-04-24 19:13
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Moja Polonistyczka mnie tak kocha że kiedy spytałam się znajomej z ławki jak zrobić zadanie, polo tak mnie szarpnęła za włosy że miałam łzy w oczach (bolałoo.....)
IceTea 2012-04-24 19:32
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Tuż to Barbarzyństwo! Idź do dyrektora! Ona nie ma prawa cię bić!
Kimi 2012-04-24 19:52
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
stare dzieje, ale lepiej nie bo potem będę miała przesrane u niej i tak zostały mi tylko niecałe 2 miechy bye bye gimnazjum
IceTea 2012-04-24 20:08
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ale mogą ją przecież zawiesić :)
Kimi 2012-04-24 21:18
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
a dobra niech se kobiecina popracuje po roku nieobecności, no cóż ja na pewno jeszcze pod koniec roku nie będę sobie robiła bigosu
IceTea 2012-04-24 21:36
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Współczuję ;(
Ja tam mam problem z chłopakami.
Dzisiaj oberwałam z pięści w brzuch bo im się nudziło.
Oraz krzesełkiem w udo bo ja sobie naszykowałam krzesło, a koleś specjalnie na nie przeszedł i se usiadł więc ja go pierw prosiłam by zszedł jak mnie wkurzył to go zrzuciłam z krzesełka po czym wziął krzesło do góry i mnie walnął. ;(
"Moja Porypana klasa po prostu kocham ją" ;d
Kimi 2012-04-24 22:01
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
współczuję
IceTea 2012-04-24 22:10
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Jeszcze tylko rok :)
I "ni Baj baj bai!" (Yui-Rollings Stars)
Stellax3 2012-04-24 21:49
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
A moja ciągle mówi "sztuka japońska". Mówię: manga, anime - nie zapamięta. Ale to najgorsza nauczycielka w szkole, więc...
Kimi 2012-04-24 17:09
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
http://www.youtube.com/watch?v=_7BtaR4n21U&feature=g-hist&context=G230e7d2AHT5LvsQAEAA
Fenoriel 2012-04-24 17:12
Zgłoś   Ocena: 7 ( 7 )
Albo tekst znajomej "To dzisiaj piszemy historie?!?! Kuźwa, nie zdążyłam obejrzeć Hetali!"
No ej, czy tylko moje oceny z historii zostały na tym samym poziomie po tym anime? Bo wszyscy zachwalają jak to pomaga, a na mnie nie działa ;_;
cookiejunkie 2012-04-25 13:25
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Pomaga jeśli nie jest jedynym źródłem nauki. Ja np. więcej faktów kojarzyłam kiedy przyczytałam je w Hetalii, może dlatego że czytanie było dla mnie przyjemnością, ale żeby tylko z tego korzystać to bym nie polecała. :)
akuma 2012-04-24 17:39
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
OMG, To są tacy idioci...? Pomijając już, że autor nyana z taką pisownią zdać będzie miał ciężko.
niebieskoooka 2012-04-24 17:56
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Szczurek! *tula*
Inteligentońciowość tró otakó jest jak duża, że zaczynam się jej bać
haletha 2012-04-24 18:11
Zgłoś   Ocena: 6 ( 6 )
"Hetalia" jest przykładem złym, nawet nie dlatego, że to manga i nawet nie dlatego, że jesteście tacy biedni i niezrozumiani, a źli nauczyciele odjeliby wam punkty, tylko dlatego, że anime, choć słodkie i urocze, z historią zwiazane jest tylko z nazwy. Nie trzeba nikomu przecież tłumaczyć, że Niemcy w czasie II WŚ raczej nie były urocze -.-. A temat jest tak banalny, że podać przykład literacki z lektur i nie tylko, jest bardzo prosto. Szkoda mi was : *.
Suhi.chan 2012-04-24 18:21
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Gdybym nie przeczytała wyjaśnienia, dałabym minus. Na szczęście zawsze je czytam.
I nie rozumiem właśnie takich osób,
które na siłę wciskaja swoje zainteresowania w miejsce gdzie zupełnie nie pasują =3=
Meiri 2012-04-24 18:24
Zgłoś   Ocena: 9 ( 9 )
Jak patrzę na niektórych gimnazjalistów, to wierzę, że ktoś mógł na podstawie Hetalii dać odpowiedzi~
IceTea 2012-04-24 18:29
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Popieram!
Suhi.chan 2012-04-24 18:31
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie obrażaj mnie! D:
Należę do gimnazjalistów ;A;
Meiri 2012-04-24 18:40
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Toć napisałam niektórych, czyli nie wszystkich. ^^ Znajdzie się czasem perełka pośród błota~
Suhi.chan 2012-04-24 18:42
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Haha, to dobrze, troszkę się wystraszyłam że wrzuca się wszystkich do jednego worka ^^
Meiri 2012-04-24 18:47
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Są i normalne osóbki, tylko, że te gorsze są głośniejsze i widoczniejsze. Zresztą idioci uczą się też w podstawówce czy liceum/technikum/zawodówka, by później stać tanią siłą roboczą bądź wrzodem kraju.
Suhi.chan 2012-04-24 18:50
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Jednakże te "mądrzejsze" osoby też przez swoje zachowanie nie dostana lepszej pracy.
Polska to kraj absurdu, gdzie osoba bez matury zarabia więcej od tej która ją posiada (przykład moich rodziców).
Meiri 2012-04-24 18:55
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Mój za to dostaję nędzną rentę, może pracować, ale nie może przekroczyć pewnej kwoty (która przy średniej krajowej tak czy siak wydaje się śmieszna). Przez absurdy ludzie emigrują, dlatego mamy taką Polonie, np. w USA.
A idioci najczęściej dają się wyujać, bądź siedzą tam gdzie powinni siedzieć.
Suhi.chan 2012-04-24 18:59
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Fakt, ale co można zrobić, przecież od dawna wiadomo że dzisiejsza Polska nie dorówna już tej za czasó świetności...
(jak ładnie odeszliśmy od gimnazjalistów, do absurdu Polski, prawda? ^^")
Meiri 2012-04-24 19:03
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ładnie odeszłyśmy, ponieważ rozmowy o idiotach, to temat rzeka~ można rozprawki pisać. :D
Suhi.chan 2012-04-24 19:11
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Haha, całe książki, o grubości która mogłaby powalić wołu bądź rosłego człowieka :3
Meiri 2012-04-24 19:15
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Wracając do gimnazjum, to cieszę się, że nie idę nowym programem~ inne testy gimnazjalne, matury pewnie też, itd.
Suhi.chan 2012-04-24 19:20
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Ja jestem do tego zmuszona, ale przeżyję.
Choć zamierzam zorganizować prostest "Tró historykuff" przeciw ograniczeniu godzin lekcyjnych, z 120 do 60 D':
Meiri 2012-04-24 20:16
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Myślę, że korzystanie z amerykańskiego systemu nauczania jest trochę bezsensowne... bo historia Polski to ponad 1000 lat, a Ameryki znacznie mniej, więc skrócanie tego przedmiotu jest po prostu głupie. Za parę lat ludzie nie będą wiedzieli co takiego stało się 3 maja, 11 listopada, czy kiedy był chrzest Polski.
Słyszałam również tekst, że to język polski ma się przystosować do uczniów, a nie na odwrót...
Suhi.chan 2012-04-24 21:49
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
W tym momencie wszyscy wmieszani w to politycy dostaną porządne lanie za takie pranie mózgu młodym =.=
envyiroza 2012-04-25 16:52
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
Wielu ludzi już tego nie wie ^ ^
Afbuster 2012-04-24 19:05
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
O Bogowie, jak się cieszę, że gimnazjum skończyłem 2 lata temu. Co to jest za temat ja się pytam? CO TO MA BYĆ? Współczuję tegorocznym trzeciakom, tak złego tematu rozprawki żem wcześniej nie widział...
Aredhel17 2012-04-24 19:07
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Dwa lata temu? To znaczy, że twoim tematem rozprawki był wybór szkół ponadgimnazjalnych tak jak i moim? Bo jeżeli tak to oficjalnie uważam "nasz" temat za gorszy.
akuma 2012-04-24 21:27
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Ja bym powiedziała, że mieliśmy naprawdę banalny temat, chociaż nie wiem, ile miałam punktów za wypowiedź; ten też jest bardzo łatwy.
Afbuster 2012-04-24 21:45
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ano, "Dlaczego wybór szkoły ponadgimnazjalnej może być dla ucznia trudny" czy coś w ten deseń. Istny banał, nawet nie czeba było myśleć by dobrze to napisać. A ten tegoroczny brzmi źle, jest zły, i ogólnie zuo. Przede wszystkim dlatego, że literatura to fikcja, i nie może być uważana za jakiekolwiek źródło informacji nt. minionych wieków.
Drzewsko 2012-04-25 06:53
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
no ale jak Adaś pisał te patriotyczne utwory -> tesknil za ojczyzna -> byl smutny -> jego utwory byly popularne -> duzo ludzi myslalo podobnie jak on -> wszyscy byli smutni!
wiec cos tam mowia o tych czasach

a teraz przeloze to z drzewskowego na ludzki:
kazda epoka w literaturze odzwierciedla w zasadzie w pewnym stopniu to, jakie ma tło historyczne. pomysl o czasach w ktorych wystepuje pozytywizm i zastanow sie jak odniesc owczesne nastroje, poglady i sytuację na tworczosc z tamtego okresu. wcale nie bedzie to trudne.
ichigo8 2012-04-24 19:17
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ja kiedyś na polski do rozprawki dałem 2 przykłądy z Evillous Chronicles( dla niezorientowanych-seria piosenek vocaloidów) i dostałem piątke. Chociaż to akurat było na temat
Stellax3 2012-04-24 21:53
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Taa... Na religii grzechy główne zdałam też dzięki mothy'emu. A co to życie - dałam ostatni refren "Capriccio Farce".
envyiroza 2012-04-24 19:48
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
A ludzie przy moim fandemocie mówili,że przesadzam i nikt z "Hetalii" się ani nie uczy ani jej nie wykorzystuje jako wiarygodnego źródła informacji, a tu... ^ ^
Plus ^ ^
Fenoriel 2012-04-24 20:56
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
No bo nikt się z niej nie uczy i nie wykorzystuje jej jako wiarygodne źródło informacji! O!
Kanashii 2012-04-24 21:09
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Jaa.... *facepalm* No cóż, bywa. Szkoda, naprawdę szkoda. A ten apel był tak durny, że aż od tego facepalm'a czoło mnie boli. =.=
Co do piernika i wiatraka, to czy w w młynie, który zazwyczaj posiadał wiatrak nje robiło się mąki, która jest ważnym składnikiem pierników? ^ ^' Ej, idę spać. =.=
Nefariel 2012-04-25 02:17
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Facepalma, nie facepalm'a. =.-
Kanashii 2012-04-25 18:59
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
A dlaczemu? Lubię apostrof. o.o
Nefariel 2012-04-25 20:40
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
To naucz się go poprawnie stosować.
Kanashii 2012-04-25 20:46
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
A po'so~~? ^ ^
Carmel_Shake 2012-04-24 21:15
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Kiedyś dziewczyna potrzebowała napisać jako pracę domową po angielsku list do koleżanki gdzie była na wakacje i co się zdarzyło. To napisałam jej, że pojechała do Włoch, poznała w ogrodzie chłopaka który wygląd (tu opis Felicjano) jak się nazywał, że a brata ale się wiecznie kłócą bo jeden jest zafascynowany krajem niemieckim, a drugi nienawidzi tego kraju itp cechy obu chłopców z Hetali XD Dostałą piątkę :)
Nefariel 2012-04-25 02:15
Zgłoś   Ocena: -2 ( 6 )
Pozwolę przypomnieć sobie, że komiks TO TEŻ LITERATURA. Robiąc pracę maturalną o cierpieniu chciałam podać Nagato (między Jezusem a Werterem, a jakże) i obgadałam wszystko z polonistką i dyrektorem, nie mieli nic przeciw.
Ale temat jakimś cudem zniknął z listy i teraz robię o fanfikach, o.
Gogettossj5 2012-04-25 09:22
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
W naszym głogowskim LO I pewien delikwent ma zamiar poruszyć tematyke Saint Seiya oraz Śródziemia(nawiązanie do pierścienia Nibelungów)
Jest również inny, który na swej pracy opowiada o FATE/ZERO.
cookiejunkie 2012-04-25 13:30
Zgłoś   Ocena: 2 ( 6 )
Zastanawia mnie tylko po co na siłę wsadzać wszędzie mangę i anime, nawet jeśli nauczyciele się godzą. Naprawdę nie ma innych tematów? Matura to nie byle teścik, i chyba trochę żal punków.
Chalve 2012-04-25 15:11
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Żeby użyć dobrego przykładu, który się akurat w mandze napatoczył? Przy dobrze sformułowanym temacie możesz dać do bibliografii (a więc nazwać literaturą) KAŻDE dzieło kultury. I tak na przykład w mojej pracy 2/3 utworów to były obrazy i budynki, a koleżanka miała do zaoferowania film. Dlaczego w takim razie nie komiks, skoro łączy w sobie obraz i stricte literaturę? (taka luźna myśl: dramat ilustrowany ;P )
cookiejunkie 2012-04-25 20:31
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
To, że można dać każde dzieło kultury, nie znaczy, że każde pasuje. To chyba trochę bez sensu do klasycznego tematu dawać mangę. I nie porównuj obrazów, do komiksów, w obrazie tak jak w tekscie z danej epoki, można było zobaczyć tendencje które akurat sie wtedy pojawiły. A co niby widać w mandze?
Chalve 2012-04-25 21:33
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
A dlaczego nie porównywać? Przecież komiks euroamerykański wywodzi się ze sztuki XIX i XX wieku, to jest impresjonizmu, surrealizmu itp. Mam tego nie traktować poważnie tylko dlatego, że do tego dodano tekst? A nic nie wnoszące abstrakcje bez treści (które trudno pominąć, mówiąc o tym okresie), to już tak? Gdzie tu konsekwencja?
Edit: A komiks jest formą za młodą, by w niej były tendencje ze średniowiecza. Ale książki współczesne też nie będą mieć tendencji średniowiecznych, co najwyżej można się na nich wzorować. ALE TO KSIĄŻKA, więc okej, nie?
Nefariel 2012-04-25 15:17
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Jakich punktów? O.o Niby za co mieliby odejmować punkty, skoro przykład będzie adekwatny? Co do innych tematów - tak, tak, na pewno ich nie ma, kiedy manga jest JEDNYM Z TRZECH przykładów...
cookiejunkie 2012-04-25 17:06
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Punktów na studia, co prawda nie wszędzie liczą się te z matury ustnej, ale zależy kto gdzie idzie. Pisałam już maturę i wiem jak to wygląda, komisja ma swoje wymagania wobec tego co ma być w pracy zawarte, chociażby odniesienia do epoki literackiej czy jakiegoś nurtu. Oceniają względem odgórnego klucza. Tyle jest różnych dzieł, ale trzeba wybrać akurat mangę żeby wszyscy wiedzieli jakim to nie jesteś fanem... Odnośnie pierwszego tematu, bo nie wiem czego dotyczy drugi, naprawdę uważasz, że historia Nagato jest porównywalna do chociażby Wertera pod względem literackim?
Chalve 2012-04-25 17:41
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Wiesz co? Klucz kluczem, a i tak potem nie wiadomo, za co tak naprawdę ocenili (dwóch kolegów opracowywało podobne tematy i w taki sam sposób, a i tak u jednego z nich potem były problemy, że niby niedopuszczalna praca). Najlepiej w ogóle niech to nauczyciele dyktują słowo po słowie nasze prace, bo my durnie możemy przecież nie tak coś zinterpretować, jak w kluczu. Nie można danego dzieła dyskryminować tylko z powodu formy, ZWŁASZCZA jeśli ono pasuje do tematu. I nie, to nie jest pokazywanie swojego fanostwa na siłę (aha, czyli fantasta nie może dać do swojego tematu Sapkowskiego, nie? Ach, sory, może, BO TO PRZECIEŻ KSIĄŻKA!), tylko umiejętność wyciągania pewnych wartości z źródeł nieklasycznych. Czyli po prostu samodzielne myślenie.
cookiejunkie 2012-04-25 20:26
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Zgadzam się z @lord_dredy. Jeśli wybiera się klasyczny temat o cierpieniu, to czy wam się podoba czy nie magnga zwyczajnie nie pasuje. W każdej epoce literackiej począwszy od mitologii pojawia się to zagadnienie, ale koniecznie trzeba pracę udziwnić wstawiając tam mangę, którą komisja pierwszy raz zobaczy na oczy. Rzeczywiście są tematy w których można umieścić mangę, ale z reguły są to tematy na temat współczesnej twórczości, fantastyki lub innych niż zwykła książka form. Kiedy ja pisałam maturę to był nawet temat cały poświęcony komiksom. Poza tym z całym moim zamiłowaniem do mang i anime to pod względem literackim nawet nie ma co porównywać obrazków z dymkami na wypowiedzi do najzwyklejszej książki. I nie mówię tu o historii w niej zawartych tylko samej formy. Zresztą jeśli w temacie nie jest napisane inaczej powieść czy wiersze zawsze są ważniejsze od innych rodzajów twórczości. Można je dodać bardziej jako ciekawostkę niż jeden z trzech przykładów. I nawet jeśli Nagato cierpiał to nie jest to przykład który nadawał by się do prezentacji. Sory, ale są sytułację gdzie trzeba zostawić pasję i zająć się normalnie tematem.
Chalve 2012-04-25 21:10
Zgłoś   Ocena: -2 ( 2 )
" pod względem literackim nawet nie ma co porównywać obrazków z dymkami na wypowiedzi do najzwyklejszej książki. I nie mówię tu o historii w niej zawartych tylko samej formy"
Aha, czyli moja praca maturalna nie powinna w ogóle być zaliczona, bo głównie omawiane w niej były dzieła inne, niż literackie. I koleżanka to samo c: Jasne, zgodzę się, że w odniesieniu do epoki, trzeba dać utwór z tego okresu, bo to logiczne, ale mając do czynienia z jakimś motywem ogólnym, to po co się ograniczać?
lord_dredy 2012-04-25 17:48
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Przede wszystkim należałoby sobie wtedy odpowiedzieć na pytanie ,,po co używać w prezentcji maturalnej mangi?". Osobiście uważam, że można tak zrobić jak ma się jakiś temat, który na to pozwala (np. coś z fantastyką). Do ,,klasycznych" tematów o cierpieniu, obrazie społeczeństwa, ideałach epoki itd. itp. powinno się raczej dobierać przykłady z samych książek, najlepiej lektur. Co prawda każdy ma inne zdanie na ten temat, ale myślę, iż komisja łaskawiej ocenia to co dobrze zna - mangi raczej rzadko się przewijają przez ich ręce dlatego prawdopodobnie podchodzą do nich bardziej nieufnie, a przez to mają taki sam stosunek do treści głoszonych przez maturzystę.
Nefariel 2012-04-25 20:48
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
Prezentacja maturalna akurat nie jest oceniana według klucza... A sugestia, że wybieranie mangi świadczy o pozerstwie, jest zupełnie nie na miejscu - rany, przecież praca maturalna to coś, co robi się przez cały rok (w teorii, oczywiście) i logicznym jest, że bierze się tematy, które nas w jakimś stopniu fascynują.
Co do Nagato i Wertera - tak, owszem, dla mnie to jest jak najbardziej porównywalne. Historia tego pierwszego doprowadziła mnie do płaczu, drugiego raczej do śmiechu.
cookiejunkie 2012-04-25 21:00
Zgłoś   Ocena: 1 ( 5 )
A tak się składa, że jest oceniana według klucza i wiem to od osób które same siedziały w komisji. To że lubisz mangę nie znaczy, że wszędzie się nadaje. A i zastanawia mnie w jaki sposób masz zamiar wykorzystać fanficki do prezentacji, bo to już moim zdaniem hit.
Nefariel 2012-04-25 21:04
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
"Kultura popularna w języku internautów".
Dobra, tylko dlaczego Tobie się wydaje, że się nie nadaje, skoro ludzie obeznani w tym temacie (nauczyciele) mówili inaczej?
cookiejunkie 2012-04-25 21:41
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Dobra, nie widziałam nigdy takiego tematu więc zwracam honor, fanficki jak najbardziej się tu nadają. Zresztą to twoja praca, twoja ocena. Zastanawiam się czy nauczyciele czytali naruto, że wiedzą czy się nadaje czy nie czy tylko powiedzieli, że manga może być, a to różnica.
Chalve 2012-04-25 21:18
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Znam osobę, co o fanfickach pisała licencjat (i zaliczyła), więc nie ma co się zastanawiać c: Poza tym można przecież takowe wydać (prawo do cytatu, dodać fakt, że wiele znanych nam utworów klasycznych też praktycznie są fanfickami) i voila - mamy "normalną książkę".
cookiejunkie 2012-04-25 21:45
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Nie znam żadnego klasycznego utworu będącego fanfickiem, nie wiem nawet o co Ci chodzi...? Poza tym mówiłam, że nie chodzi o to czy utwór jest w książcze, necie czy na papierze toaletowym, tylko to jak jest napisany.
Chalve 2012-04-25 22:00
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
No to proszę bardzo: wszelkie utwory wykorzystujące postaci biblijne, mitologiczne, osoby realne (historyczne), czy nawiązujące do wcześniej napisanych nieautorskich utworów. Przykładowi twórcy takowych to Herbert, Norwid, Wagner (kompozytor, ale też się liczy), Słowacki, Fredro. Jest tego więcej, ale wymieniam według teraz przychodzących do głowy utworów. Dlaczego tak? Bo to nie są postaci autorskie, proste.
cookiejunkie 2012-04-25 22:02
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
wtf? o.O
Chalve 2012-04-25 22:08
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Zdziwiona? A, no tak, bo fanficki to wymysł zupełnie współczesny, musi powstawać tylko w XXI wieku i później oraz opisywać postaci autorom współcześnie stworzone, nie?
cookiejunkie 2012-04-25 22:10
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Zdziwiona tokiem rozumowania... Topos coś Ci mówi? Wykorzystywane są postaci ale jako motyw, nie dla samych postaci.
Chalve 2012-04-25 22:21
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Mówi, jak najbardziej. Ale topos może być walki, wędrówki, nieszczęśliwej miłości, mesjasza (przy czym niekoniecznie z udziałem Jezusa!). A umiesz mi opisać topos Boga? Samego w sobie? Nie jako stwórcy, widza, władcy. Po prostu Boga. Albo Tadeusza Soplicy. Samego w sobie, bez idei "czegoś jeszcze".
cookiejunkie 2012-04-25 22:31
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Ale topos walki zawiera w sobie konkretne postaci nie sądzisz? Do toposu mesjasza nie trzeba dać koniecznie Jezusa, tak jak Jezus może pasować do kilku toposów. Poza tym widziałaś żeby wykorzystywać "czyjąś" postać dla samej postaci, czy zawsze wiąże to se sobą jakąś symbolikę? Że wykorzystywane postaci zazwyczaj są postaciami klasycznymi, jak np. Syzyf i jego niesprawiedliwa walka, a nie konkretny pan Iksiński? Widziałaś żeby ktoś wykorzystywał np. Boga dla samej postaci, czy zawsze wiąże się to z tymi toposami które wymieniłaś? Nie próbój robić z fanfików nie wiadomo czego, bo sory ale to jest już śmieszne.
Chalve 2012-04-25 23:14
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
"Poza tym widziałaś żeby wykorzystywać "czyjąś" postać dla samej postaci, czy zawsze wiąże to se sobą jakąś symbolikę?"
I tu pięknie, jak ulał, pasuje ww. Soplica i Fredro. Gdyby "XIII księga..." powstała współcześnie, a autor nie byłby powszechnie znany, zginęłaby w dzisiaj wielkim worze "lemonów".
cookiejunkie 2012-04-26 08:35
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
Tak Fredro pisał fanfiki ;/.
Chalve 2012-04-26 09:11
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
Na dobrą sprawę JEST to fanfikiem. No bo czym innym, prócz tego, że erotyczną parodią (których przecież w fanfikciarskim świecie nie brak)?
cookiejunkie 2012-04-26 14:54
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Otóż różni się i to zasadniczo. Wiesz w jakiej epoce żył Fredro? Żył w romantyzmie i zasadniczo nie zgadzał się z romantycznymi postulatami, promowamymi przez m. in. Mickiewicza. Większość jego tekstów dalej kontynuowała starą racjanalną epokę. Wyśmiewając polską epopeję narodową wyśmiewał całą romantyczną walkę. Nie użył tych postaci, bo chciał sobie o nich napisać opowiadanko. Myślisz ze czemu to jest parodia? Jak nie widzisz różnicy między tym a opowiadaniami o bzykających się ninja to sory ale nie mamy o czym rozmawiać.
Chalve 2012-04-26 15:21
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Aha, ale jak użyję sobie postaci z danej mangi, żeby ukazać poprzez nie jakąś ideę, bądź wyśmiać, to już tak ładnie tego nie zinterpretujesz, BO UŻYŁEM POSTACI Z MANGI, prawda? Bo jak teraz piszę o czymś, co powstało współcześnie, to automatycznie leci pod kategorie "tak sobie, dla fangazmów" (w ogóle założenie, że to od razu będzie o samym bzykaniu dla bzykania jest co najmniej śmieszne i daje przesłankę, że chyba tylko takie znasz), a już nieżyjący pisarz, co się inspirował (jaki ładny synonim do "pisania fanfików", nie?) utworem teraz uznawanym za klasyk, TO JUŻ CO INNEGO, BO KLASYK, BO INNA EPOKA. Racja, nie mamy o czym rozmawiać, bo nie widzisz i nawet nie chcesz widzieć pewnych analogii, które aż świecą oczywistością.
cookiejunkie 2012-04-26 17:04
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Dziecko drogie, co za różnica czy ktoś użył postaci z mangi czy czegos innego, w tych czasach czy 100 lat temu, idąc twoim tokiem rozumowania wszystko jest fanfickiem, bo z czegoś się korzystało pisząc to. W fanfickach naważniejszą rolę grają postaci, właśnie zaczerpnięte z innego dzieła, cały tekst skupia się wokół nich, ich uczyciach czy co tam autor sobie wymyśli, albo dorabia jakąś kontynuację albo pokazuje wydarzenia o których nie było mowy w mandze czy książce. Ale chodzi o postaci. Nie czytając tekstu na podstawie którego powstał fanfic nie wiesz w zasadzie o co chodzi. Chyba raczej ty z fanficków próbójesz zrobić niewiadomo co, i przypisujesz to każdemu tekstowi, a my cały czas rozmawiamy o pojęciu mangi czy fanficków przez pryzmat j. polskiego i prezentacji maturalnej. Może czas się trochę ogarnąć i nie mieszać do wszystkiego mangę i anime.
Chalve 2012-04-26 17:37
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
" idąc twoim tokiem rozumowania wszystko jest fanfickiem, bo z czegoś się korzystało pisząc to"
Może i nie wszystko, ale na pewno duża część i nie chodzi o korzystanie, tylko użycie za podstawę "cudzego" świata przedstawionego. Poza tym dobrze zauważyłaś, że żeby wiedzieć, o co chodzi, trzeba dany tytuł znać. A żeby ogarnąć "XII księgę", trzeba znać "Pana Tadeusza", żeby zrozumieć "Apolla i Marsjasza" Herberta, trzeba ogarniać mitologię grecką. I to nie jest robienie z fanficków nie wiadomo czego, tylko pokazanie, że ten zabieg był od dawna stosowany. Jedyną tu różnicą jest dość niekonsekwentna terminologia (skoro fanfick się skupia na bohaterach i uczuciach, to znaczy, że opowiadanie w świecie Harry'ego Pottera (żeby nie było, że tylko manga), ale z innymi bohaterami już nie jest fanfickiem? Oj, sorry - "na motywach powieści").
cookiejunkie 2012-04-26 17:59
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
No brawo za spostrzegawczość, że taki zabieg wykorzystywany jest od dawna, i to twoim zdaniem wystarcza zeby zidentyfikować wszystkoja jako fanfick, tak? Nawet jeśli ktoś pożycza jakiś motyw czy postać to zawsze żeby pokazać coś nowego. Jeśli wszystko było by na jedno kopyto to kto by to czytał. A teraz dla przykładu weźmy sobie fanfic. Akcja dzieje się w świecie wykreowanym przez autorkę są tam postaci przez nią stworzone. A teraz weźmy pobie tekst w którym powiedzmy jakas postać czy miejsce zostało zawarte, ale nie stanowi gównego wątku, służy do pokazania tego co autor zawiera w swoim tekście. W XIII księdze chodziło tylko o relacje między zakochanymi to był by to fanfic, ale oni służą autorowi do pokazania, że kpi sobie z romantycznych ideałów. Tym to się różni, i nie ma co nad tym filozofować.
Chalve 2012-04-26 18:18
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Czyli Twoim zdaniem fanfick i tekst "na motywach czegoś innego" różnią się jedynie celem (ojoj, a mi się wydawało, że jedno to po prostu nazwa czysto potoczna, a to feler)? Wiesz, w takim razie teraz weźmy zanalizujmy każdy tekst, żeby ustalić, jaki cel postawił sobie autor, pisząc swoje dzieło. Z tej definicji nagle by się okazało, że pewne teksty teraz nazywane fanfickami wcale nimi nie są, bo, eureka, autorka chciała coś przez to powiedzieć głębszego!
cookiejunkie 2012-04-26 18:38
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
Jeśli nie jesteś na tyle inteligentna, że czytając książkę, wiersz lub fanfick (oj sory, przecież wszytko jest fanfickiem) wiesz o czym on jest to rzeczywiście możesz to mylić. I nie musisz zawsze wypisywac moich cytatów, bo wiem co przed chwilą pisałam.
Chalve 2012-04-26 18:50
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Nie powiedziałem, że wszystko, tylko utwory o pewnej cesze wspólnej, a że to jest spora grupa, to cóż. I jeżeli już uciekasz się do obrażania mojej inteligencji i czepiania sposobu wypowiedzi, to dyskusję można uznać za definitywnie zamkniętą.
Nefariel 2012-04-26 09:25
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
Oczywiście, że pisał! Czym - poza o niebo lepszą formąch i, że tak powiem, fandomem - pisanie o erotycznych przygodach Tadeusza i Zosi różni się od opisywania namiętnej miłości między Draco a Hermioną/Naruto a Hinatą/dowolną parą z czegokolwiek?
cookiejunkie 2012-04-26 14:36
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Powodzenia na maturzę, życzę, bo się przyda.
Nefariel 2012-04-26 19:57
Zgłoś   Ocena: -4 ( 4 )
Dzięki. Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie mimo wszystko.
cookiejunkie 2012-04-28 13:42
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Ty mi różnież, ale skoro chcesz to przeczytaj komentarze wyżej.
Nefariel 2012-04-29 11:30
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
Na razie odniosłam wrażenie, że Twoje komentarze to jeden wielki bełkot. O ile to, że osoba zapożyczająca poszczególne wątki np. z mitologii nie pisze fanfików, jest raczej oczywiste, o tyle stwierdzenie, że XIII księga fanfikiem nie jest to po prostu głupota.
cookiejunkie 2012-04-29 15:40
Zgłoś   Ocena: 1 ( 5 )
Bo nie jest fanfickiem czy Ci się to podoba czy nie, już mówiłam, autor nie napisał tego żeby sobie popisać o postaciach z "Pana Tadeusza", bo tak jest fajnie tylko żeby wyraźić swój stosunek do nowej epoki. Z fanfickami jest trochę inaczej, bo nie twierdzę, że nie mają głębszych przesłań, bo sama lubię je czytać, ale raczej nie wykraczają one poza problemy zawarte w 'tekście-matce' i skupiają się tylko na tym. Jak nie kumasz to radzę o tym poczytać zamiast widzieć wszędzie powiązania z mangą. O tym z resztą jest ten demot i podpisuję się podnim rękoma i nogami.
Nefariel 2012-04-29 19:03
Zgłoś   Ocena: -1 ( 3 )
Jakie powiązania z mangą? O_o
Bez względu na to, jaki cel przyświecał autorowi XIII księgi (odniesienia się do nowej epoki, święci pańscy - ja wiem, że we wszystkim można się doszukać głębi, ale żeby w pornosach?) - pisał on o postaciach WYMYŚLONYCH PRZEZ KOGOŚ INNEGO, a księga odnosiła się do konkretnego dzieła literackiego. Więc XIII księga JEST W STU PROCENTACH ZGODNA Z DEFINICJĄ SŁOWA "FANFIK".
BTW - przypomina mi to nieco dyskusję na temat tego, czy mianem "fantastyki" można określać mieszczące się w tej definicjii dzieła napisane przed Tolkienem.
cookiejunkie 2012-04-29 20:47
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Syzyf też został wymyślony w starożytności, a wykorzytywali go bardzo często, oczywiście to wszystko jest fanfickiem, tak, pewnie. Kazdy z czegoś korzystał więc wszystko co napisane jest fanfickiem! Oczywiście ==. Sorry, ale dalsza dyskusja nie ma sensu. Rób ze swoją maturą co chcesz, ja swoją zdałam reszta nie moja broszka. Chciałam tylko zaznaczyć, że próby wciskania wszędzie mangi i anime są źle odbierane, przez sprawdzających, a to chyba o to chodzi, żeby punków zdobyć jak najwięcej, ale może masz inne priorytety. Trzeba wiedzieć kiedy odpuścić. I owszem jest to wciskanie na siłę, tylko nie wiem po co i w zasadzie to nikt nie wie po co, bo każdy komu wspominałam o twoim pomyśle zwyczajnie wybuchał śmiechem. Tak więc rób co chcesz i uważaj za fanfick co tylko chcesz. Bez odbioru.
Nefariel 2012-04-29 21:09
Zgłoś   Ocena: 0 ( 4 )
"Bez odbioru" to znaczy, że skończyły Ci się argumenty. I tyle.
cookiejunkie 2012-04-30 08:03
Zgłoś   Ocena: -1 ( 5 )
Nie, to znaczy, że było już o tym pisane, powiedziałam Ci przeczytaj moje komentarze wyżej. Sorry, ale kto nie ma argumentów, nie potrafisz żadnych napisać jeśli najpierw nie przeczytasz ich u @Chalve, a nie chce mi się tłumaczyć tego samego tłumaczyć 2 razy. Zresztą dużo moich pytań pomijasz, bo są dla ciebie niewygodne i nie wiesz co napisać.
P.S. Tak się akurat składa, że wszytkie teksty które przerabiamy na polskim mają głębię i XIII Księga o której wspominała nam pani od polskiego również, ale jesteś przecież od niej mądrzejsza. I skoro nie umiesz się dopatrzeć co wnoszą utwory, to o czym my w ogóle rozmawiamy. Naprawdę przeraża mnie poziom fandomu...
Nefariel 2012-04-30 23:11
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
Nie masz argumentów, więc mi pojedziesz. Naprawdę przeraża mnie... A nie, wróć. Mnie Twój poziom po prostu śmieszy.
Chalve 2012-04-30 20:30
Zgłoś   Ocena: 1 ( 5 )
Miałem się już nie odzywać, ale widzę, że problem nie został rozwiązany :|
1. Zapoznaj się może z dokładną definicją fanfika.
2. Uargumentuj, dlaczego na siłę, skoro temat można zrobić o wszystkim, co da się przełożyć na (dowolne!) dzieła kultury. Zresztą, moim zdaniem, wyśmianie dzieła za formę świadczy o zbyt szablonowym podejściu do sprawy (spokojnie można wprowadzić termin "filozofia klucza", bo ciągle o niego się rozchodzi). Takie "Słowacki wielkim poetą był" wspak.
IceBerry 2012-04-26 18:09
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Jestem dumna z ludzi, którzy maja tyle odwagi, aby podawać Hetalię jako wiarygodne źródło wiedzy historycznej :/ Czy naprawdę tak trudno znaleźć coś bardziej ambitnego, nawet po to aby nie stracić punktów (klucz jest jednak kluczem i wątpię, żeby nauczyciel sprawdzający pracę długo rozwodził się nad taką rozprawką widząc słowo "manga", "komiks")... Ale podziwiam odwagę godną kamikadze xD
Nefariel 2012-04-26 19:58
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Hetalia faktycznie mało ambitna jest, nie przeczę, ALE - w nyanie mowa jest o podaniu jej jako utworu, nie jako źródła historycznego.
IceBerry 2012-04-26 20:24
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Niby tak, ale temat brzmiał: "Literatura pozwala poznać i lepiej zrozumieć minione wieki. Rozważ słuszność tego stwierdzenia ilustrując argumenty przykładami literackimi". Czyli przykład miał być związany jakoś z historią. Nie oszukujmy się połowa Hetalii to cuda wzięte nie wiadomo skąd. Personifikacja państw? Większość nauczycieli od razu by to odstraszyło :/ Gdybym była na miejscu egzaminatora na pewno wstawiłabym pełną punktację, tylko czy warto liczyć na to, że trafi się ktoś czytający Hetalię?
Nefariel 2012-04-26 22:31
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Ale Hetalia POMAGA poznać i zrozumieć minione wieki. Poznać - bo rozbudza ciekawość, zrozumieć - bo nie oszukujmy się, nauka historii przychodzi łatwiej, kiedy zamiast ogólnych idei państw mamy przed oczami te śmieszne ludki.
shinarei 2012-04-28 20:03
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Krzywo wycięty (w Paint'cie) Włochy... Treść sprawiła, że już nic mnie nie zaskoczy...+
Nefariel 2012-04-29 11:28
Zgłoś   Ocena: -2 ( 2 )
NAUCZ. SIĘ. POPRAWNIE. UŻYWAĆ. APOSTROFÓW.
shinarei 2012-04-29 11:57
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
To jak jest poprawnie? W Paincie? W Paintcie?
Nefariel 2012-04-29 18:57
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
W Paincie. Odmienia się jak zwykłe, polskie słowo.
MikaOrei 2012-05-11 08:13
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie wiem czy wiecie ale na maturze ustnej z polskiego jako przykład można podawać przykłady z mangi i komiksów ogólnie.


Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Wybierz kanał RSS:

Główna   • Poczekalnia   • Komentarze

Login:

Hasło: