RSS

Zaloguj się

Popularyzacja danej rzeczy w złych miejscach Popularyzacja danej rzeczy w złych miejscach

Dodano: 2012-01-14 16:25    przez: Darmor     Skomentuj: (65)

+ - Nie rozumiem Ocena: 166 (219) Niezrozumiałe: 3        

Popularyzacja danej rzeczy w złych miejscach - potrafi bardziej szkodzić, niż pomagać.

Źródło: Google [randomowy blog]

0000-00-00Dlaczego Naruto i Jetix? To chyba najbardziej popularne połączenie tasiemca z programem dla teoretycznie młodszych, jakie znalazłem.




No to teraz pokrótce o co mi chodzi – ostatnio wszędzie coraz szybciej rozwija się pseudofandom czego winą jest popularyzacja anime, które na najwyższej półce nie leżą, a po dodaniu cenzury jest jeszcze gorzej. Nie obwiniam Jetix, po prostu w taki sposób rodzi się nam fan, który obejrzy kilka niecałych anime, będzie trzymał się jednego tasiemca i nie zechce rozwijać się dalej uważając się za wielkiego fana, który pojęcia o fandomie ma tak naprawdę nijakie. Narzekanie skaleczonej istotki? Nie, stwierdzam, że coś się zmienia. Zobrazuję wam to jako kłótnię speca od Warhammera 40.000 z nieustępliwym 'fachowcem', który zagrał tylko w grę na PC w tym świecie osadzoną, nie mając innej wiedzy.




W efekcie mamy już na konwentach panele o WoWie, Minecrafcie czy MLP (tutaj mógłbym pomachać w czyjąś stronę z nieprzyjemnym uśmieszkiem) i jak tak dalej pójdzie to i festyn krasnoludzkiej piosenki piwnej na konwencie m&a urządzą.





Nieodpowiednia popularyzacja szkodzi.



Komentarze Komentarze

Sadako 2012-01-14 16:34
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Rzadko się to zdarza, ale zgadzam się z każdym zdaniem.
Wanbetor 2012-01-14 16:35
Zgłoś   Ocena: 1 ( 3 )
Może się czepiam ale Jetixa już chyba nie ma...
Darmor 2012-01-14 16:41
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Możliwe, nie wiem tego. Użyłem go, ponieważ o nim byłem pewien 'tego faktu'.
Wanbetor 2012-01-14 16:49
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Tak, Naruto leciało bo pamiętam.. Jestem też pewnien Shaman Kinga, Bobobobo czy jak tam, Tekkaman Blade, Megaman (Rockman), Digimon.

Teraz jest Disney XD. Właczałem kilka razy to z reguły lecą amerykańskie seriale...
Lacie 2012-01-15 14:56
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Chyba jeszcze pokemony lecą na DisneyXD ...
akuma 2012-01-14 16:37
Zgłoś   Ocena: 9 ( 11 )
Festyn krasnoludzkiej piosenki piwnej? EKSTRA
Darmor 2012-01-14 16:43
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
To ja zapraszam na konwent fantasy. :P
Arche 2012-01-14 16:56
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
W bielsku jest konwent fantasy i m&a w jednym i nawet nieźle to wychodzi, więc może nie ma nic złego w tym, aby elementy fantasy pojawiały się na konwentach m&a, w końcu chodzi przede wszystkim i mile spędzony czas.;)

Taki festiwal, jakby jeszcze połączyć z degustacją krasnoludzkiego piwa byłby hitem.XD
Darmor 2012-01-14 17:18
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
W sumie połączenie z tym wszystkim LARPA typu Sorontar dałoby jeszcze bardziej wybuchowa mieszankę. O.o Użyłem tego jako porównania, trochę wspólnych rzeczy jest, jednak sporo nie pasuje i zraziłoby wielu ludzi, tak próbując sprostować.
Arche 2012-01-14 17:33
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Dlaczego od razu uważasz, że to by zraziło wielu ludzi? Poza tym jeśli w istocie komuś by to nie przypadło do gustu to wtedy idzie na inny panel i już więc nie widzę problemu.;)
A LARP na konwencie m&a hmmm... Ciekawy pomysł.^^
Gogettossj5 2012-01-14 17:34
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Na BACE ostatniej był z tego co pamiętam
Arche 2012-01-14 17:35
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
I jaka była reakcja ludzi?
Gogettossj5 2012-01-14 17:36
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Sam byłem akurat wtedy bogdaj na panelu o Madoce więc nie mogę własnej relacji zdać, ale z tego co Ffujek KOTlet mówił LARP był całkiem udany.
Arche 2012-01-14 17:43
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
No, tak więc to tylko dowodzi, że nie ma sensu zamykać się tylko na jedną formę rozrywki i kurczowo się trzymać jednego tematu, bo możemy wiele stracić.;)
A tak btw w jakiej konwencji był utrzymany?
Gogettossj5 2012-01-14 17:43
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie wiem, nie było mnie na LARPie. Wiem tylko tyle że jakieś tam fantasy.
Darmor 2012-01-14 17:42
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Wiesz, no ale LARPy na konwentach m&a ot nic nowego. Samodzielne LARPy typu Sorontar... Patrz - youtube, google.

A niektórych elementów łączenie jest niebezpieczne, to uważam.
Arche 2012-01-14 17:50
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Wiem co to sorontar, sam byłem na orkonie, co zresztą uważam za bardziej surwiwalowe miejsce niż woodstock.:P

I oczywiście, że jest niebezpieczne, ale istotą jest podejmowanie potencjalnie rentownego ryzyka.;)
envyiroza 2012-01-14 18:20
Zgłoś   Ocena: -2 ( 4 )
Jak wyżej ^^
akuma 2012-01-14 22:52
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Osz em gie, zaś przegapiłam jakiś konwent w okolicy? pathetic. Nawet u nas, w Oświęcimiu próbowali coś kiedyś zrobić, ale ponoć niezbyt wypaliło (nie wiem, akurat wtedy nie mogłam iść). Mam szczęście do dat, żadna mi nie pasuje. ^^'
Arche 2012-01-14 23:01
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Mam na myśli zeszłoroczny grojkon, który w tym roku dopiero będzie jakoś końcem kwietnia/początkiem maja, więc spokojnie jeszcze go nie przegapiłaś.;)
envyiroza 2012-01-14 16:58
Zgłoś   Ocena: -3 ( 3 )
Jak wyżej ^^
niebieskoooka 2012-01-14 19:34
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Także chętnie bym w takim konkursie wzięła udział ^^
Conan 2012-01-14 16:41
Zgłoś   Ocena: 2 ( 6 )
Gdyby nie naturo na jetixie, to nigdy nie obejrzałabym kolejnych animu.
Darmor 2012-01-14 16:43
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Wiesz, są wyjątki, jednakże mówię tutaj o większości. A Ty mogłabyś trafić zawsze na pasjonata m&a, który coś by Ci polecił. Tak było w moim przypadku.
Conan 2012-01-14 18:11
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
wątpię, czy bym obejrzała... ale who knows
Darmor 2012-01-15 09:19
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie znamy jutra. Kiedyś też wątpiłem, że mnie to wciągnie, chociaż byłem o tyle zabawny, że zdawałem sobie sprawę z istnienia m&a.
Pieniak3 2012-01-15 17:22
Zgłoś   Ocena: -1 ( 1 )
U mnie podobnie. To dzięki Jetixowi pokochałek Nauto i Shman King, których fanem jestem do dziś :)
Suhi.chan 2012-01-14 16:42
Zgłoś   Ocena: 6 ( 6 )
Czy mi się wydaje, czy zamek od dresu naszego przezacnego ninja został dziwnie narysowany? Bo suwak niby jest nisko, ale na górze jest zapięte. Chociaż to może ja się czepiam szczegółów...
Przyłączam się do stworzenia festynu krasnoludzkiej piosenki piwnej.
_Yuuko 2012-01-14 16:46
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
Ale czemu przeszkadzają Wam ci młodociani pseudo-fani, którzy ograniczają się tylko do Naruto? Skoro lubią, to niech oglądają. Jeśli muszę, to niech i nawet nazywają siebie tru otakó. I co jest złego w tym, że na konwencie można odnaleźć panel o MLP? Może mówię tak tylko dlatego, bo nie mam żadnej styczności z tą dzieciarnią, ba, w ogóle nie zauważam ich istnienia...
Drama musi trwać.

Także przyłączam się do pomysłu kransoludzkiej piosenki piwnej :3
Suhi.chan 2012-01-14 16:49
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Bo oni są tró przez te superaśne u z krechą.
_Yuuko 2012-01-14 16:51
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Skoro muszą... W koncu z tego wyrosną. A przynajmniej większość z nich.
Darmor 2012-01-14 16:54
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Wiesz, sam fakt pseudo-fanów psujących atmosferę fajny nie jest. Młodociany fan może być w sumie normalnym fanem, zanim ktoś mi zarzuci zaprzeczanie temu.

Panele o MLP – marnowanie sali na coś o m&a, a więc i pieniędzy ludzi, którzy przychodzą na konwent w większości, a nie jako garstka, która na to zajrzy. Polecam zerknąć na akcje JJaya i DuDuLa.
Suhi.chan 2012-01-14 16:57
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Ale czy to nie znaczy dobrze dla m&a? W końcu ktoś zaczyna zwracać uwagę na nie. A to już wina stacji, że wybierają jakieś Bakugany cz inne szmiry.
Naruto został zmaltretowany niczym amerykańskie Sailor Moon, no ale cóż...
Arche 2012-01-14 16:59
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
Jeśli cieszy się to popularnością to nie jest to marnotrawstwem, a jeśli się nie cieszy popularnością to nie będzie powtarzane, prosty mechanizm...;)
_Yuuko 2012-01-14 17:02
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Akurat "normalność fana" to pojęcie względne i każdy może rozumieć je inaczej ;)

Kurcze, ale nasz fandom to nie tylko m&a... Fanki k-popu, japońskich dram i etc, dostają sale na całe 2 dni i (chyba?) nikomu to nie przeszkadza. Także nie rozumiem tego bumu na kucyki, ale każdy lubi co innego. Dlatego staram się te wszechobecne tęczowe grzywy ignorować.
Nie znam ludzi, mętnie kojarzę ich nicki, więc nie mam bladego pojęcia o jakich akcjach mowa ^^'
Darmor 2012-01-14 17:15
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Gorzej, że MLP czy World of Warcraft nie mają z fandomem wiele wspólnego. Kilku fanów wewnętrznych lub kilku graczy, którzy bawią się w to dodatkowo. A owych panów można znaleźć na youtube.
Arche 2012-01-14 21:28
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
To że nie ma to wiele wspólnego z fandomem jak dla mnie, nie jest niczym złym.
Arche 2012-01-14 17:01
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Komentarz z którym zgadzam się w 100%.^^
kthxbai 2012-01-14 16:48
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Lepsze to niż hipsterzy którzy myślą że są och tak bardzo alternatywni bo słuchają arctic monkeys :d. W ogóle cieszę się, że jak zaczynałam oglądać anime to nie przeszłam przez fazę tasiemców z dżetiksa D:
Yuiriko 2012-01-14 16:53
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Caramelldansen w "Fineaszu i Ferbie" - i nagle koleżanka do mnie mówi, że kopiuję bajki Disney'a
Tsuki_chan 2012-01-14 16:57
Zgłoś   Ocena: 4 ( 4 )
Co prawda, gdyby nie Jetix, to pewnie nawet nie zainteresowałabym się anime... Chyba, że brat postanowiłby mnie w to wciągnąć, ale raczej wątpię.
Zgadzam się, daję plusa.
Ale teraz np. mnie denerwują osoby, które znam od dziecka i mi nagle wyskakują z tekstem "Haha, a ty oglądałaś Naruto!". I się z tego śmieją... Mimo, że ja wiem, że też to oglądały O.o
Sadako 2012-01-14 17:03
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Każdy oglądał Naruto - nikt sie nie przyzna.
Gogettossj5 2012-01-14 17:05
Zgłoś   Ocena: 2 ( 2 )
Pierwszą serię nawet dało się oglądać. Shippuden już mnie zraził nieco. A potem fillery i Goge se odpuścił.
Kolejnym błędem wg mnie był manewr z powskrzeszaniem wszystkich udupionych, zadupieniu ich ponownie, by potem znowu część z nich wskrzesić...
w DBZ to miało jeszcze jakiś sens, bo to GŁÓWNYCH bohaterów wskrzeszano, nie ich wrogów. Błąd ze wskrzeszeniem wrogów pojawił się dopierow DB GT które osobiście uważam za FAIL.
tictac 2012-01-14 18:06
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Co do dwóch ostatnich zdań... racja racja racja ! GT - godne pożałowania ;/
Darmor 2012-01-14 17:06
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Przyznaję się - oglądałem! Chociaż w sieci, to to robiłem! Niestety, odpadłem wyrabiając sobie o nim nie najlepszą opinię. :P
ikukochan 2012-01-14 17:25
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Nie każdy oglądał. Ja nie. Nigdy jakoś mnie nie korciło żeby się zabrać.
Sadako 2012-01-14 18:34
Zgłoś   Ocena: 3 ( 3 )
Czuj się wyróżniona.
Milo 2012-01-15 14:23
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
ja też nigdy nie oglądałam, może to jakieś dziwne, ale wynika z tego, że za Jetixem raczej nigdy nie przepadałam. Jedyne co tam oglądałam to Digimony ^^"
envyiroza 2012-01-14 18:21
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Obejrzałam pierwszą serie około rok temu ^^
I nie zachwyciło mnie :P ^^
Krwawa_Marchefa 2012-01-14 16:59
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Jeżeli według ciebie program, w którym puszczają bajki jest złym miejscem dla czegoś takiego jak Naruto, to nie wiem gdzie powinien być pokazywany.

I te ograniczanie się do Naruto - jak ktoś woli oglądać jedno anime, a inne go nie interesują to jego prywatna sprawa. A jeżeli zaczyna się uważać za ogromnego fana anime, to też chyba jego osobisty problem? Czy jednak trzeba to zrzucić na oglądanie Naruto na Jetixie?
Darmor 2012-01-14 17:04
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Przedstawiłem tylko przykład. Naruto faktycznie jest dość... Niskich lotów. Jednak przez to potrafi nam stworzyć bandę pseudo-fanów psujących atmosferę i niepozytywnie zmieniających fandom. Wiesz, w przyszłości kogoś, kto naprawdę interesuje się m&a na konwencie już o wszystkim i niczym być może grupa pseudo będzie mogła spokojnie wyśmiać, być może padnie przez to i social? Sytuacja się zmienia, a ja po prostu to zauważam. Może to rzuci odrobinkę światła na moje zdanie.
atarashi 2012-01-14 17:28
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Naruto zostało ocenzurowane podobnie jak te inne amerykańskie wersje anime więc jest nic nie warte.

Jednak jaki fan anime ogląda to coś na Jetixie z cenzurą ?

Chociażby teraz jest Sailor Moon na TV4 z beznadziejnym lektorem i tłumaczeniem.

To dla fana anime po prostu koszmar.
Tsukiakari 2012-01-14 19:09
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Dokładnie, leci jakieś anime w telewizji, czy to Bakugan, Avatar, czy Pokemony - chwytam się za głowę. A głównym tego powodem są seiyuu Polscy... chyba nie tylko polscy, bo na RTL 2 kiedyś widziałam Shippuudena i to lepsze nie było. Kiedyś mi takie coś nie przeszkadzało, gdy oglądałam Naruto na jetixie, ale byłam o wiele młodsza i innych anime nie oglądałam o.o'' To też nie sądziłam, że można zrobić to lepiej. Tak więc, całkowitą masz rację, fan M&A nie będzie oglądać żadnego anime w telewizji... ^ ^
korgal 2012-01-14 17:35
Zgłoś   Ocena: 0 ( 2 )
powstaje jeszcze jedna grupa : otaku co to się chwali : jestem największym otaku bo widziałem 200 anime ! ha to ty słabiak jesteś ja widziałem 400 ! obaj mi do pięt nie dorastacie, widziałem 600! 600 kurwa ? haha widzicie iż jestem najlepszy ? *a korgi stary po odliczeniu hentai ma serii skończonych niecałe 500 bo gniotów nie ogląda do końca*
tictac 2012-01-14 18:13
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Jak na rtl7 puszczano z dziesięć lat temu Dragon Balla to pewno jako dziecko nie narzekałeś ;] Ja tam się cieszę że mogłam jako dziecko to obejrzeć bo byłam na tyle zafascynowana tą 'bajką' że teraz już będąc starsza chciałam sobie przypomnieć o co chodziło i dlaczego mnie to tak interesowało a gdyby nie to w ogóle nie wiedziałabym nic o świecie m&a ;D Cho jak ostatnio oglądałam DB bez cenzury nie mogłam się na dziwić ile wątków ciekawych mnie ominęło - ale do naszej polskiej wersji nie mam zastrzeżeń - lubiłam lektora i ten francuski w tle ^^

Z resztą się zgadzam więc + ;]
niebieskoooka 2012-01-14 19:36
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Na AXN leciał Death Note, to złe? na Hyperze FMA B, czy to też złe? podaj mi więcej przykładów takich animców... bo chyba tylko Naruto się nadaje
Afbuster 2012-01-14 19:58
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Anime, MLP i MC w jednym miejscu? Te konwenty to jak raj na ziemi... z tym, że tam są ludzie, więc wciąż bliżej im do piekła.
Arisu 2012-01-14 20:05
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Zdarza się
Ina 2012-01-14 20:59
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Cóż, może i autor fandemota ma racje, ale są też dobre strony emitowania anime na takich kanałach. Ja przykładowo zaczynałam od Naruto na jetixie i gdyby nie to zapewne teraz a&m nie byłyby moją pasją...
Darmor 2012-01-15 09:14
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Jak pisałem już wyżej - są i dobre wyjątki, jak od każdej reguły. :P
Paczem 2012-01-14 22:36
Zgłoś   Ocena: 1 ( 1 )
Niektórzy uważają,że Jetix to był jeden,wielki spojler.
Możliwe,ale bez tego nie oglądałabym ŻADNYCH fajnych anime.Pamiętam czas puszczania poszczególnych odc:
18.00-Bobobo
19.00-Naruto
20.00-Król szamanów
Sanakochan 2012-01-15 18:26
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Kilka osób już o tym pisało, ale gdyby nie Jetix nigdy, przenigdy nie wpadłabym na coś takiego jak anime. Po za tym ten kanał był najlepszym jaki istniał, nie puszczał bowiem tylko tych amerykańskich bajeczek. Byłam jeszcze dośc "mała" kiedy Naruto tam chodził, ale dzieki temu mam za sobą sporo ciekawych a nawet wpsaniałych anime.
bokser98 2012-01-15 19:32
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Znowu to samo? -.- Dużo razy o tym było.
Art 2012-01-16 21:14
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
Dzięki Jetix w ogóle dowiedziałem się o anime. Pierwsze jakie kiedykolwiek obejrzałem to bylo Dragon Ball na RTL7 (Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że oglądam anime - dla mnie to była tylko bajka). Później Shaman King którego obejrzałem na Jetix'ie, i później był Naruto. Wkręciłem się w to, ale gdy Jetix zaczął puszczać odcinki od nowa zacząłem szukać Naruto na necie. I tak zostałem na dłużej.
Carmel_Shake 2012-01-16 22:45
Zgłoś   Ocena: 0 ( 0 )
A ja właśnie postanowiłam obejrzeć to anime po Jetixe XD W zasadzie to było jedno z pierwszych anime. Chyba drugie po Full Metal Alchemist.
1 komentarzy oznaczonych jest jako napisanych przez spammerów.
Zawsze pokazuj
Pokaż
Ukryj


Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Wybierz kanał RSS:

Główna   • Poczekalnia   • Komentarze

Login:

Hasło: